VT22 Creative Commons License 2008.01.24 0 0 919
No jöjjön egy kis túrabeszámoló.

Kollégiumi szobatársammal* kitaláltuk, hogy a vizsgaidőszak végét biciklitúrával kell megünnepelni, mint ahogy minden főiskolás csinálja :) Az eredeti terv egy Lajosmizse-Cegléd táv lett volna, de lekéstük a mizsei vonatot, így kitaláltuk: gyerünk le a Tisza-partra.

(*Blokktárs, ha pontos akarok lenni, de ez max Adaninak mond valamit.)

El is indultunk reptéren-bunkeren-birkanyájon-majdnemelütőmakionoson-Szentkirályon-Lakitelken át a Tisza felé. A hídra a 44-es út vezet fel, amin nem mertünk tekerni: túl nagy a forgalom, túl sok a kamion és túl keskeny az út ahhoz, hogy mi is elférjünk rajta. Bicikliút persze nincs. Így maradt a vasúti híd, amihez a hátralevő 1,5 km-t sínen kellett leküzdeni párhuzamos földút/ösvény hiánya miatt.

Mentük, mendegéltünk, egyszer csak kiágazott balra ez a randa nagy iparvágány :) Úgy néz ki jár erre valami. (Ez a Thermofarm ipv, vagy a tiszaugi párja?)

Iparvágány kiágazás



Így folytatódik

Iparvágány


Ipv még egyszer



Ezután elindultam hidat nézni. Oda-vissza mehettem vagy 2,5-3 km-t, de majd belehaltam: vagy a sóderágyazatba süppedtem bele, vagy a talpfákon rázkódtam, vagy a töltés oldalában próbáltam lecsúszás veszélyével küzdve haladni. (Tanulság: sínbiciklizni csak sínbiciklivel lehet. A lakitelkiek rutinosak, nem véletlenül állhat az állomás mellett kiállítva egy :)

Híd egyszer



De azért csak eljutottam a hídig...

Híd még egyszer


Híd harmadjára



Ami alatt meglepően a Tisza folyt. A tiszaugi oldalra már nem mentem át, mivel sietni kellett.

Tisza1


Tisza2



A váltóhoz visszatérve jött a bézé...

Bz1



...és el is ment.

Bz2



Síncsavar


Én meg ezzel a síncsavarral játszottam. Csak úgy félig volt benyomva a helyére, én meg kirángattam, mondván majd Bede Andrással tetetem vissza topiktúrán ünnepélyesen, ő ért az ilyenekhez :) Pont akkorra ért a Bz, aztán lestem, hogy most biztos elkapnak fémlopással meg vasúti pálya rongálásával :) Visszatapostam a csavart a helyére.

Ezután megállapítottuk, hogy Kecskemétre már nem érünk vissza világosban, ezért célszerű vonattal menni. A lakitelki állomásra érve azt is megállapíthattuk, hogy pont lekéstük a vonatot, van 2 óránk. Hogy addig se unatkozzunk, letekertünk Tiszaalpárra. (A Tiszaalpár-Lakitelek kész hegyi szakasz :)

A tiszaalpári elhagyatott az állomásépületen még mindig a 2007-es menetrend van kint. (Sajnálatos, hogy a MÁV mennyire hagyta lepusztulni ezeket a vonalakat.) A befutó 37233-as vonattal (Bz+Bzx) indultunk Lakitelekre. 20-25 ember lehetett a vonaton. Érdekes, a vonat nem használja ki a 40-es sebességet, 25 és 40 között ingadozott folyamatosan (a GPS szerint), de 30 körül volt leginkább.

Lakitelki vonattalálkozó


Lakitelken megpróbáltunk vonattalálkozót fotózni. Mobiltelefonnal persze esély sem volt a jó képre. (A képről hiányzó 4. vonat a mienk lett volna). Ezután irány vissza Kecskemét, a 37116-tal (Bz+Bzx+Bzx). Összesen 70 km-t sikerült tekerni, 34-et vonatozni.