_roadrunner_ Creative Commons License 2008.01.23 0 0 8903
Az ördög persze a részletekben és a projekt konkrét tartalma nagyon nem mindegy, DE

OTT: 1144 milliárdért 90 km (80 állomás) igaz csak a fele (~45 km) mélyvezetésű
ITT: 511 milliárdért 10 km (14 állomás) 51 mrd Ft/km

Ha 0 árban vesszük a felszínközelit (ami lássuk be: óriási csúsztatás) így is legfeljebb ugyanannyi, azaz 1144 milliárd jut 45 mélyvezetésű km-re (tényleg bocs...), azaz 25,4 mrd Ft/km. Valójában inkább 18 mrd körül lehet egy km.

Nem tudom, honnan veszik, de ez a legdurvább a cikkben:
"Becslésük szerint egy ilyen terjedelmű projekt (azaz a 4-es metró első szakasza) hozzávetőlegesen 370 millió euróba, azaz 92 milliárd forintba kerülne."

nálunk pedig közel 350 milliárd körül van ez a projekt az 511-ből. ez nagyjából 3,5-szeres különbség ugyanarra a projektre, azaz a 4-es metró első szakaszára.

Persze egy illetékes politikus rögtön rávágná, miért nem pályáztak akkor a mi metrónk megépítésére azt sugallva, hogy nem mondanak igazat. Vagy talán azért mert ott inkább csak a megépítés költségével számolnak, mással meg nem.

Még egy: náluk terv=tény a költségekben, nálunk meg még növekedési fázisban vannak a kötlségek és nincs vége, mert még nem épült meg. Nemrég még 485-ről volt szó, de 160 is volt, amikor 1998-ban lefújták, az mai pénzben nem hiszem, hogy 350-nél sokkal több lenne.
Előzmény: BoGar (8898)