Mirdad Creative Commons License 2008.01.22 0 0 2008
"Az érdekelene, hogy a jelenlegi Lectorium Rosicrucianum mennyiben kapcsolódik az antropozófiához, mennyiben hasonlít hozzá és mennyiben más."

Szia!

Rudolf Steineren keresztül volt átjárás az antropozófia és a teozófia között,
sőt ő a volt rózsakeresztes szellemi hagyomány egyik újkori "újrafelfedezője",
Max Heindellel egyetemben. Ez utóbbi a "Rózsakeresztes Testvériség" megalapítója.
A klasszikus középkori rózsakeresztesség nyomain járó Arany Rózsakereszt
Szellemi Iskolájának egyik megalapítója, Jan van Rijckenborgh szintén a
Heindel-féle mozgalomban tevékenykedett:

"28 éves lehetett, amikor a keresés Max Heindel „Rózsakeresztes Társaságához” vitte, melynek ezoterikus Biblia-magyarázatai és istentiszteletei különösen megnyerték a tetszését. Heindel A Rózsakeresztesek világnézete (1909) című művében van Rijckenborgh sok mindenre ráismert, ami neki már belsőleg megnyilatkozott és ami után kutatott: a dolgok valóságát az észlelhető jelenségek mögött, illetve a minden élet és megnyilvánulás hátterében munkáló célt.
Az ekkoriban megismert írások mondanivalója iránt erős vonzalmat érzett.
A rózsakeresztes kiáltványok, Paracelsus írásai, Comenius, van Helmont, Böhme és Fludd művei voltak ezek, hogy csak néhányat említsünk. Pár év múlva azonban megszakította a kapcsolatot Heindel amerikai rózsakeresztes mozgalmával, mert véleménye szerint az túlságosan okkult irányba fordult, és a rózsakeresztesség keresztény jellegét elveszítette." .....

Előzmény: kisenn_n (2006)