úri kozmosz Creative Commons License 1998.10.22 0 0 66
namost már rámszóltak hogy mindenütt elmesélem, hogy van egy másfajta viszonyulás a vallási kérdésekhez (pl. hogy legyünk kiváncsiak a héber eredeti üzenet szavaira, pl. az isten neve magyarul léteztteő, a messiás ugya felkentet (görögül krisztosz)és olajozottat jelent. tehát csak az lehet antikrisztus, aki felkentség ellenes. Nem egyszerű ügy, nagyon sok messiás jelent meg (vagy magát felkentnek kikiáltó) a történelem folyamán, szinte minden nemzedékben. És nagyon sokféle fantázia szólt a Felkent ellenségeiről. De például szerintem, ha valaki jóhiszeműen és józanul próbál tisztán látni ezekben az ügyekben - akkor a (vitatott feltételek közt eljövő) Messiás oldalán áll, s aki ez ellen van, az például egy anti-krisztusi véleményt mond? Hogy jön ide II. J.P? Bizonyos jelekből (a szegények pártolása, a zsidókra való szeretetteljes odafigyelés) éppenséggel az tűnik ki, hogy nagyon is pro-messiási (vagyis a beigért jobb jövőt - hogy nagyon absztrakt legyek és semleges most - ) pártoló, előmozdító a hozzáállása. A régi kereszténység szerint aki a zsidókat komolyan veszi, az az Antikrisztus szálláscsinálója. Ez azonban tarthatatlan kegyetlenségekhez vezetett és ezért ki kell alakítani egy olyan felfogást, ami aközös eredetre és a közös fogalomkincsre épül (a teremtő egy ilyen közös elképzelés meg a Messiás maga is, mégha a megjelenéséről sokdféle vita lehetséges is.)