gaat Creative Commons License 2008.01.08 0 0 79

Szia Tiborpapa,

érdi vagyok, de Baja-Dunafalva vonalon szoktam használni. Erre felé elég ritka a Dunán a gumicsónak, de azért néha látni.

Tavasztól-ősszig egy közvetlen Duna-parti hétvégi házban tartom a csónakom, aminek van egy beton lejárója. Lehajtható sólyakerekem van, így könnyen le tudom engedni és fel is tudom húzni (kézzel is). Bár a gumicsónakok szétszedhetőek, de nekem túl nagy kínlódás az összeszerelés (főleg a belül, oldalt lévő merevítő rudak behelyezése), így nekem nagyon jó, hogy felfújva tudom tárolni.

Nagyon élvezem, hogy gyakorlatilag 1 perc alatt vizen vagyok, és ugyanennyi idő a felhúzás is. Fantasztikus a gumicsónakozás (bár ezzel nem hiszem, hogy nektek sok újat mondhatok), a sógoromnak egy 115 lovas baylinere van, de ő is nagyon élvezi ezt a csónakot.

 

Korábban volt nekem egy 5 lőerős Tohatsum (gyakorlatilag olyan mint a tied volt, csak az enyém az újabb burkolattal). Jó motor volt, de a családdal nem siklott (jómagam, a feleségem és két kisgyerek), így vettem egy másikat. Ez a Yamaha kitűnő motor (bár sajnos nem olcsó), előbb viszi siklásba az egész családot, mint engem egyedül a Tohatsu.

A Yamaha 6 DMHS egyébként egy trükkös motor, ténylegesen 8 lóerős, de engedélymentesen használható. Ugyanis az eredeti Yamaha 6 DMHS gyárilag 5 lóerős (itt a szám megtévesztő), de a fojtás (vagy mi a szösz) kivételével azonos a 8 lóerős változattal. Így az átalakítás után 8 lóerős, de az adattábla szerint csak 5. Tudomásom szerint ez a legnagyobb teljesítmény, ami "szabályszerűen" kihozható az engedélymentesek közül. (Ja és a két hengeres kivitel nagyon finom járást biztosít).

Hozzáteszem, hogy van kishajóvezetői vizsgám (tavaly letettem), de a macera, a költség és az extra kötelező felszerelések helyigénye miatt ilyen kis csónakot nem szeretném "kishajósítani".

 

Nem akarok hosszú lenni, inkább írd meg, ha érdekel valami a dunai gumicsónakázásról, hátha tudok segíteni.

 

Kösz a képet, korábban sokat segített volna!

Előzmény: Törölt nick (70)