III. Városfejlesztés:
1. Rendbe kell tenni a Sugovicát!
A Sugovicát rendbe kell tenni, kikotorni, a strandon a füves részeket felmarni és új homokkal feltölteni, a Petőfi-szigetet árvízvédelmi töltéssel ellátni. A Sugovica-strand kapja vissza régi „plázs” jellegét, ahol a bajaiak ezrével, szívesen fürdőznek. A strandot kiszolgáló vendéglátóhelyek létesítését, vízisport létesítmények létrehozását támogatni kell! Működjön újra a Torelli és a Kalap, legyen vízibicikli és kenu kölcsönző, érje meg üzemeltetni a csúszdát! Újra halászbárka álljon a Sugovica öbölben!
Ez a program mikor indul?
2. Baja legyen fürdőváros!
Gyógy- és élményfürdőt kell létesíteni a Petőfi-szigeten, amelyre szálloda és konferencia központ települhet!
Mindezzel együtt (de önállóan is) a jelenlegi sportuszoda mögött később fedhetővé tehető 50 méteres kültéri sportmedencét és gyermekmedencét kell létesíteni, hogy a város vizisport igényei kielégíthetőek legyenek és az uszoda családok szórakozására is alkalmas legyen.
A szálloda lepukkadva. Gyógyvíz már van?
3. A Sétáló utcát és a történelmi belvárost meg kell újítani!
A Szentháromság tér rekonstrukcióját követően fel kell újítani a Sétáló (Eötvös) utcát, a Tóth Kálmán teret, a Bartók Béla utcát, a Szent Imre és Roosewelt tereket és az ezeket övező kisebb utcákat! Komoly támogatást adunk a városképi szempontból jelentős épületek homlokzatainak felújításához, egységes városképet teremtünk!
A régi bajai épületek homlokzata, kezd életveszélyes lenni. Mikor kezdik a felújításokat és milyen forrásból?
4. Fejlesztjük intézményeinket.
A város oktatási, egészségügyi, szociális és kulturális intézményeit támogatjuk és biztosítjuk részükre a szükséges önerőt ahhoz, hogy pályázatok elnyerése útján gyarapodjanak. Folytatjuk az intézmények energia-racionalizálási programját. Támogatjuk egy bajai „Területi Integrált Szakképző Központ” létrehozását.
Meg elagjuk a központi iskolát az alpolgármesternek?
5. Meg kell építeni a várost elkerülő út további szakaszait!
Baja ne legyen teherforgalommal terhelt, forgalommal zsúfolt város! Ehhez elengedhetetlen az elkerülő út mihamarabbi befejezése, az északi és déli szakasz megépülése. Mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy a már kész tervek alapján forrást kapjunk az elkerülő út befejezéséhez.
Kapnak hozzá EU támogatást?
6. Fejlesztéseket a Petőfi-szigetre!
A szigetnek egységes képet kell mutatnia, a fejlesztések révén „a sport és ifjúság” szigetévé kell válnia. A fürdőépítésen kívül sportpályákat és létesítményeket, idegenforgalmi szálláshelyeket kell teremteni és megújítani. A Nagypandúr szigetre hamarosan híd kell, hogy vezessen!
Mikor? Már csak erőss kettő évük van.
7. Megfelelő közutak vezessenek Bajára!
A város gazdasági fejlődésének egyik jelentős akadálya Baja közúton való nehézkes megközelíthetősége. Hogy ez a helyzet megváltozzon, mindenekelőtt szükség van az 51 számú főút több szakaszának teljes körű felújítására, továbbá az 55-ös út felújítására is.
Ezen túlmenően az M6 útról is szükséges átvezetni a forgalmat a város irányába, amelyre legalkalmasabbnak az M9 úton, a dusnoki körforgalomtól egy teljesen új, kétszer kétsávos út építése látszik Sükösd és Érsekcsanád községek elkerülésével.
Szükséges továbbá Hercegszántó és Baja között is egy megfelelő közút megépítése, vagy a jelenlegi rekonstrukciója, mert a határátkelő a közeljövőben nemzetközi teherforgalmi átkelőként is működik majd!
Mikor kezdődőnek ezek a beruházások és milyen forrásból.
8. Teljes csatornázottságot!
Valamennyi belterületi ingatlant bekötjük a város szennyvízcsatorna rendszerébe és a csapadékvíz csatornázottságot is teljes körűvé tesszük.
Valamennyit? Aki képtelen fizetni, azzal mi lesz? A város vállalja a költségeket.
9. Út és járdaépítéseket, kerékpárutakat!
A földes utakat szilárd burkolattal kell ellátni, a járhatatlan minőségű szilárd burkolatú utakat felújítani! Több, mint öt év szünet után újra építünk járdát a városban!
A közutak felújításánál minél több körforgalmi csomópontot valósítunk meg a forgalom gyors levezetése és biztonsága, valamint környezetbarát volta miatt.
Támogatjuk a kerékpáros közlekedést, hiszen az egészséges, takarékos és elterjedése csökkenti a gépjármű-forgalmat. A meglévő kerékpárutakat ezért össze kell kötni és új kerékpárutakat építeni a városban!
Ebben a témában nagyon levagyunk maradvá, bár az elöző ciklusban megnyertek elkészültek.