manhattani Creative Commons License 2008.01.03 0 0 3663

>Európában ma háromnyomásos, fokozatosan oldó kormányszelepeket használnak. Nincs "fokozatosan nem oldó" helyzetük.

Csak a sík-lejtő váltóra gondoltam.

 

Közbesorozott mozdony: a mostani vonathosszaknál egyedül a BNSF Cascade-hegyi vonalának végén, Seattle-ben láttam. Nem volt a Chicagoba érkező transzkontinentálisokban sem, igaz, hogy ott nem olyan nagyok a vonatsúlyok, nem ércet vagy szenet visznek át az országon. Azt sem hiszem, hogy a hegyi pálya végén kisorozzák a mozdonyt a vonatból, az ilyet igyexik elkerülni miinden társaság, mert a megállás és az elveszett idő nagyon drága.

 

Most okoskodás ON: azt gondolom, hogy a legnagyobb a vonóerő induláskor. Azt meg a vonókészülék teherbírása alá  lehet korlátozni a gyorsulás csökkentésével. Túl nagy állósurlódás-mozgósurlódás különbség nincs, mert Amerikában a teherkocsik is gördülőcsapágyasak, könnyen indulnak.

 

Az ECP fék előnyének írták, hogy a segítségével, "a következő szakasz a 14 000 láb hosszú vonat lesz, ahol ki lehet használni a 4 400 LE-s mozdonyok minden előnyét". Nem említ közbesorozást, de attól még lehet. Meg tán az is lehet, hogy a szén- meg ércszállító "gondolák" erősebb kapcsolókészüléket kapnak. Úgyis spéci kell nekik, mert sok ilyen vagonnak a kapcsolókészüléke el tud fordulni a hossztengelye körül >90 fokkal, hogy besorozva is ki tudják borítani.

 

Előzmény: hmsoft (3662)