Hali!
Sajnos belenyúltál, ez az egyik leg olajzabálóbb motor:-(
Az enyém Z16XE szintén zabálta az olajat /így vettem / durván fehéren füstölt.
A megoldás teljes motorfelújítás!
Fúrás + új dugó , szelepvezetők cseréje + sz.szár szimmeringek.
Itt jegyezném meg hogy az opel motorokat csak 1 szer lehet fúrni , egy 0,5-ös túlméretű dugó van hozzá!!!
Amikor lent volt a hengerfej jó lett volna megnézni a dugót h 0-ás v 0,5-ös.
Ha már fúrták akkor felejtős.
Volt rá kisérlet h elhagyjuk a fúrást és csak új dugót kapott a motor - az bevált csökkent az olajfogyasztás.
Igazábol a dugattyú a nagy költség nem a fúrás meg a blokk ki-be úgyhogy nem nagyon javaslom ezt a fajta javítást -ha már ennyire belebonyolódsz akkor legyen rendessen megcsinálva!
A hiba oka egyébként a dugattyú deformálódása miatti megnőtt illesztési hézag.
A hengerfalon kisebb mértékű kopás mérhető általában.
Ez ilyen sajnos.
Véleményem szerint ha "csak" 1L/1000km az olajfogyasztásod akkor hagyd a fenébe, élj vele együtt
Egy ilyen motorfelújítás sok százezer ft //a 4 dugó minimum 100.000 Ft és hol a többi...// úgyhogy gondold meg - igaz utánna sokkal jobb is lesz. :-)
By
customer