hmsoft Creative Commons License 2008.01.02 0 0 3660
Ebből nekem az következik, hogy ez a rendszer képes a fokozatos oldásra.

Ha az orosz analógiát keressük, ott ez úgy megy, hogy a tehervonati kormányszelepeknek van egy ún. síkvidéki-hegyi (avagy sík-lejtő) váltójuk. Síkvidéki állásban nem old fokozatosan a fék, hegyi állásban viszont igen. De a fokozatos oldásnak még hosszabb feltöltési, oldási idő az ára. Ha a tehervonati elektropneumatikus fékkel "csak" annyit érnek el, hogy a fék kompromisszumok nélkül is tud hosszú vonatokkal fokozatosan oldani, az előny, de valóban nem akkora, hogy csak emiatt érdemes legyen az egész rendszert bevezetni.

Lehet, hogy ehhez kormány- és fékező szelepeket kell cserléni?

A rendszer tömegszerű bevezetése esetén valószínű, hogy olcsóbb a csere, mint az átalakítás. Akár úgy is, hogy a lecserélt elemek később felhasználhatók az ep. kormányszelepekhez és fékekhez, tehát ténylegesen csak átalakítást végeznek, de azt blokkszerű cserével egybekötve.

nagyon sok műszaki baleset történt abból, hogy a mozdonyvezető rosszul kezelte a hagyományos fékezőszelepet

Ez nincs valahol konkrétabban dokumentálva? Mert olyan túl nagy problémát nem tudok elképzelni. Egy tehervonati kormányszeleppel a folyamatok lassabban történnek, és az orosz típusok például viszonylag gyengén reagálnak arra, ha a már befékezett vonaton csak kismértékben szeretnéd tovább növelni a fékhatást (ez az ára egy nagyon érdekes képességüknek, amivel a hosszú vonat végére erősen torzuló nyomáshullámnak "elkapják" a még viszonylag intenzív, kezdeti szakaszát, és ha ehhez képest jelentősen lanyhul a továbbiakban a nyomáscsökkenés, akkor folyamatos újracsapolással azt mintegy "felélesztik" önmaguk és a többi kocsi számára). A legújabb típussal, a 483A-val javítottak a befékezett állapot érzékenységén, de hát csodákat ettől sem lehet várni. Na meg, 6 ezer tonna feletti vonat fékezésekor nem árt azt előbb enyhén összenyomni a kiegészítőfék segítségével (hagyni kicsit rátorlódni a kocsikat a mozdonycsoportra), de akkor sincs baj, ha erre nincs idő. Szóval olyan nagy problémát az amerikai típus se kéne hogy okozzon, gondolom én...

hm
Előzmény: manhattani (3659)