Kawabiker Creative Commons License 2007.12.30 0 0 268
Érdekes topik,föleg,hogy minden második HSZ csak "Le hajhász"....

Szerintem a következőtől sportkocsi a sportkocsi:

-tökéletes futomű,szinte minden szituban uralható
-semmi extra cumo(3betüs baromságok,50kg hificucc,stb)
-lapos építésmód
(részletesebben a HSZ végén is)

Csoportositás szerinitem:

A.verseny
B.utcai

Köztük a fő eltérés:(verseny)
-limitált példány szám,könnyebb tömeg,több Le,egyedibb megoldások,stb amik a költségvetés hátrányára mennek,de versenyen megér minden másodpercet!

Nézzük tovább az utcait,mert elvégre ott használja gondolom mindenki

1.majdnem verseny kategoria
-drágák
-ritkák
-erősek
Ezek igazából tök felesleges kocsik utcára de ha van valakinek 20-30-40-stb Milcsije kocsira akkor okéééé feeeeling a dolog!

2.Majdnem versenykategória és a GT határesete:
-ezek sokkal inkább sportkocsi érzést adnak mint a GT -k de pályán kb. gt szintü köridöt mennek
-nagyobb tömeg gyártásúak mint a drága sport kocsik
-olcsóbbak és az olcsóság miatt gyengébb teljesitményt tudnak mint a drágább sportkocsik,ezért a futomű is gyengébb de szigoruan összhangban áll a teljesitménnyel!!!Tehát rosszabb köridővel még hobbyként 1-1hétvégén pályára
felmenve is élmény!

3.GT -k
-van erősebb és van gyengébb tehát itt nem az erő a fontos
-sportos vezetés mellett hosszú turákra alkalmas
-sportos futomű mint a kettes kat.
-kényelmesebb mint a kettes kat.
-állt 2 vagy 2+2személyes
-elfekve kagylóüllésben talajfelett pár centire van az ember
-gyengébb példányok futoműve is az erőkategórián belül csillagos ötös(gondolok itt
a kanyarstabilitás,sully elosztás,felfüggesztés,rugózatlan tömeg,fékek,stb dolgokra)


4.Sportlimuzinok
-annyi az eltérés a GT vel szemben,hogy itt nem a versenykocsikból faragták ki öket hanem a sedánokból
-tágas
-állt 5személyes
-hátsó üllésrész is tágas
-sok kényelmi extra itt már előjön
-de a legfontosabb,hogy ezek felépítése még rejt magában sportos vezetésre alkalmas dolgokat


5.Sportkocsinak látszik valami miatt de nem az
-jól gyorsul de csak 200métere jó(japán guruló koporsók)
-sportos külső(TT,Tigra,stb)
-erős dög,de semmi futomű(sok amcsi)


A csoportositásomban nincs benne a kupé/kabrio dolog ezért külön roadstere és
társait nem soroltam mert végülis GT meg sportkocsikból is készült sok kabrió kivitel.

Melyik mire jó?

1:Ha miinden megvan az életben de van még della dögivel akkor érdemes venni,igazából utcára semmivel nemtöbb mint a többi de az élmény az mindent kárpotol.

2:Ha valaki ésszel gondolkodik és sportkocsipári de nincs della 20-30milcsi kocsira.

3:Ha valaki nagyon sokat jár hosszú uton egyedül/párjával és imádja a sportkocsikat

4:szintén mint a 3-as de nagy a család is(gyerekek,rokonok,stb)

5:semmire se jók,drága parasztvakitások

Sportkocsi kritériumai:
-szigoruan csak hátsókerekes(összkerék az terepre való)
-atomstabil futomű(semmi kompromisszum,mert "léteznek szarutak is alapon")
-minnél inkább versenycélra gyártott és távolodik el az utcai használattól annál
erősebb,de igazából egy 80-140Le közti kocsinak is lehet aszfalthoz ragasztott
futoműve ami élmény a mátrában
-középmotoros vagy transaxle,ez alól kivétel lehet a sportlimuzin kat.,mivel ott feltétel a nagy csomagtér,illetve még pár GT is belefér kivételnek amik már majdnem sportlimuzinok de még GT be sorolnám
-nagyon lapos(ez alól picit kivétel lehet a sportlimuzin)