Degeczi Creative Commons License 2007.12.17 0 0 4906
egyszerű:
- akku testvezetékét lekötöd
- kedvenc multimétert ampermérő állásba teszed (kapcsolóját és a pozitív kábel banándugóját egyaránt)
- a műszer két mérőcsúcsával hidalod át az előbb lekötött testkábelt, és már folynak is a mA-ok

persze segítő nélküli, kényelmesebb nézelődéshez érdemes mérőcsúcsos helyett krokodilcsipeszes végűre cserélni a mérőkábelt

arra számíts, h az akku lekötéssel ugrik nem csak az órabeállítás, de a napi számláló/statisztika, és sok rádiónál a beállítások, eltárolt állomások is


ilyen hidegben egyébként simán megeshet, h rövid utakon nem töltődik föl az akku eléggé az amúgyis nagyobb energiát megkívánó hidegindítások után

ezt tényleg rögtön megérezni az indítózás tempóján fülre is, de egy savsűrűségmérővel könnyen kiderül objektíven is, h mi a helyzet (kivéve persze, ha netán teljesen zárt kivitelű az akku): ha olyan 1.24 kg/dm3 alatt van a legtöbb cellában, akkor mindenképpen érdemes tisztességesen feltölteni az akkut a garázsban, külön töltővel (mivel egy jól működő autóban a töltőfeszültség sosem megy 14.4V fölé, így az akku is csak kb 80%-os töltöttségig tud eljutni)
Előzmény: Csubakkka (4905)