KoAn Creative Commons License 2007.12.16 0 0 29133
Tempomat utólagos beépítése - A próba

Szirt-nek köszönhetően ma sikerült felderíteni a tempomat utólagos beépítésének lehetőségét. Lehetséges

Most csak egy próbára összetákolt kapcsoló sort tettünk fel, hogy ha működik, akkor kell beszerezni a szükséges kapcsolókat.

1.) Tempomat előkészítésének megléte

A kormány mellett balra, a műszer alatt van egy müanyag panel, amit le kell pattintani, és mögötte egy fehér csatlakozót keresni.


(bíztató jelek)



(a tempomat előkészítés biztos jele, a bal oldali fehér csatlakozó)



Ha a fehér csatlakozó megvan, akkor lehet utólag tempomatot berakni egyszerűen. Ha nincs, akkor nem egyszerű a dolog, mert pótolni kell a kábelezést. Szóval egyenlőre csak a fehér csatis autóba lehet berakni.

2.) Tempomat főkapcsoló bekötése

A fehér csatlakozó A2 és A3 pontja közé kapcsolót kell kötni. Ha Limiterre is szükség van, akkor váltókapcsoló kell az A3-A2-B1 pontok közé, A2 a közös pont (gyújtás).


(gyújtás és tempomat kapcsoló kábele blankolva)



Mi ezt most fixen rövidre zártuk. Ha csak tempomatra van szükség, akkor nincs sok értelme a kapcsolónak. A fix kötés hátránya, hogy a kijelző tempomat üzemmódban indul, de gombnyomásra tovább lehet léptetni.

3.) Kormányoszlop bontása

A kormányoszlopon alul van 2 csavar, azt kell kicsavarni, és a kormányoszlop teteje ekkor fenyitható. Célszerű kihúzni és lefelé állítani a kormányt.

4.) Légzsák csatlakozó szerelése
FIGYELEM!! NE LEGYEN A KÁRTYA AZ OLVASÓBAN!

A légzsák csatlakozója középen a legfelső csatlakozó. A biztosító fül lenyomása után kihúzható.




A légzsák csatlakozójaán van a 2 légzsák patron vezetéke, és a tempomat vezérlés vezetéke. A légzsák patron vezetékpárok felismerhetőek, össze vannak sodorva, és a csatlakozón egy sorban vannak. Ezeket ne sértsük meg!
A nekünk szükséges vezeték abban a sorban van, ahol csak 2 vezeték van a csatiban. Narancs, és fehér.


(A felső 2 vezeték a tempomat vezérlése)



Arra a két vezetére kötöttem rá a kapcsolók vezetékét.




5.) Kormányoszlop összeszerelése
A kormányoszlop felső részén van egy-egy fül, azt kell beakasztani az alsó részébe, és rácsukni, majd összecsavarozni.

6.) Kuplung pedál kapcsoló ellenőrzése
A tempomat működéséhez szükséges kuplung kapcsoló a pedál út elején van, ez csak a tempomathoz kell, a beindításhoz nem, ezér előfordulhat, hogy nincs benne az autóban. Nekünk se volt. Nélküle nem működik a tempomat!


(Itt sajnos hiányzik a kuplung kapcsoló)



(De a csatlakozóza megvan)



Mivel nélküle nem működik a tempomat, ezért gondoltunk egy merészet, és rövidre zártuk a szürke kapcsoló két pontját.


(kapcsoló helyének rövidre zárása)



7.) Minden a helyén indulhatunk!

A használatáról sokat nincs értelme írni, hiszen a kezelési kézikönyvben le van írva.
"+" gombot megnyomva az aktuális sebesség tartásba kerül. További nyomkodás 2km/h-s lépésekben növeli a sebességet.
"-" gombot megnyomva a sebesség 2km/h-val csökken.
"0" gomb kikapcsolja a tempomatot. Sebesség érték a kijelzőn marad, de a zöld piktogram kialszik. Ugyan ez történik, ha kuplungot vagy féket nyomunk.
"R" gombot megnyomva a kijelzőn láthatós sebességre gyorsítás, fék vagy kuplung, esetleg "0" gomb hatása után.


(A próba áramkör :)) Átmenetileg a tolvajokat is riasztja :D )




(Gyujtás után a kijelzőn megjelenő piktogram, és az FC felirata. Léptető gombbal elkapcsolhatjuk innen)




(Üzem közben)



Mivel most a kuplung kapcsoló át van kötve, tempomat üzemmódban a váltáskor kissé felpörög a fordulat, de a kuplung végállásában már lekapcsol a tempomat. De azért jobb lenne, ha az elején kapcsolna ki. Ezért kellene az a kapcsoló.



A javasolt tükörmozgató gomb elkészítése, illetve a 4 nyomógomb kapcsolási rajza itt megtalálható: http://www.meganeklub.hu/uj/index.php?id=29,884,0,0,1,0

Ja, működik a tempomat! Mondtam már? :)
Előzmény: KoAn (29132)