stevie wonder Creative Commons License 2007.12.15 0 0 3162

Jajj istenem. Reggel negykor :-)

 

A turbo maximalis nyomasa egyutt valtozik a fordulatszammal. Ha sok a kipufgogaz, akkor jobban megporgeti a turbina lapatjait. Ez ilyen egyszeru.

 

A kerdes az, hogy ebbol a maximalis nyomasbol mennyit enged felhasznalni a vezerles. A folyamat ugyanis szabalyozhato, a felesleges nyomast el lehet vezetni. (Regebbi konstrukcioju turbomotoroknal, amikor elvetted a gazt, mondjuk valtas miatt, jol hallhatoan felszisszent az elvezeto szelep.)

 

A legjobb hatasfokot az idealis levego-uzemanyag keverek adja. Folyadekot adagolni konnyu, ezt az uzemanyagszivattyu csinalja. Ha tobb nafta kell, a szivattyu meretenek novelesevel szinte korlat nelkul emelheto a rendelkezesre allo folyekony uzemanyag mennyisege.

 

Nade a levego!

 

Ehhez kell a turbo, ami a torlonyomason tul is kepes plusz levegot betolni az egesterbe -- amihez mar gyerekjatek tobb uzemanyagot szivattyuzni.

 

Langsam kolleganak eppen ezt magyarazhattak el: a "turbonyomas" nem emelkedik, de kevesebbet engednek ki belole a szabadba, ehhez pedig tobb uzemanyagot lehet adagolni az optimalis keveresi arány eleresehez.

 

Nem igenyel kulonosebb magyarazatot, hogy a tobb uzemanyag elegetese nagyobb teljesitmenyt jelent. Ugyanakkor magasabb fogyasztast is. Es bizony, ha egysegnyi ido alatt tobb uzemanyag eg el, az noveli a motor alkatreszeinek hőterheleset.

 

 

Előzmény: stevie wonder (3161)