Vitatkoznék az álláspontoddal. Ugyan is az adalék soha nem fogja neked újjá varázsolni az autódat. Egy öregasszonyba önthetsz 5 liter bérescseppet, akkor sem lesz belőle szűzkislány.
Tapasztalataim szerint sajnos az adalék felhasználóknak az 80%-a ebben a hitben él, mint TE. A jó adalék az tényleg jó súrlódáscsökkentő hatású. A motornak nem csak félhalott állapotban van szüksége súrlódáscsökkentő adalékra, hanem új korában is. Ez az egyetlen lehetőség, hogy megnöveld az élettartamát és nem kell idejekorán bontóba lökni. De szerintem látogasd meg Te is Bishop'-os oldalt, a http://www.adalék.hu-t. Ha jól emlékszem, ott valahol szó van arról, hogy mikortól érdemes adalékot használni.
Az olyan autóknak amik le vannak pusztulva és meg akarnak szabadulni tőlük, kizárólag csak azoknak ajánlom azokat az adalékokat, amelyek megnövelik a motorolaj viszkozitását. Pl.: Restore. Ezek az adalékok amelyek kb. 1000 km távra 10-15%-kal is megnövelhetik a teljesítményt és jelentősen lecsökkentik a fogyasztást, De kb.1000Km után minden vissza áll a régi üzemmenetbe és örülhet a tulaj, ha nem megy tönkre a motor. Ugyan is a megnövekedett viszkozitású olaj a normál viszkozitású olajhoz tevezett és készített olajcsatornákban egyértelmű, hogy nem fog eljutni minden alkatrészhez amelyek kenést igényelnek. Vagyis előbb utóbb valamelyik alkatrész hanyattesik és mehet a felújitás. Ezeket az adalékokat általában valamilyen fémszemcsékkel keverik, aminek a részecskéi előbb-utóbb a szűrőt eltömik és ebben az esetben a biztonsági szelepen keresztül szűretlenül kerül vissza az olaj azokra a helyekre, ahol jó kenést kellene biztosítani. Az eredmény egyértelmű. Bontó, vagy felújítás.
Tehát visszatérek az előző irományomhoz. Nagyon meg kell gondolni, hogy mit használsz. Természetesen továbbra is segítek, ha ilyen gondod lesz.