sevenfourdrajver Creative Commons License 2007.12.10 0 0 1831
Az a 4 hajtómű Lycoming LF 507 típusú motor amit az amerikaiak a Chinook heikopterben is használnak, csak függőleges beépítéssel. A varrógépmotort kicsit bántónak érzem, nagyon jól megy az a kis repcsi még akkor is ha 2 megáll belőlük. És a repülő gyakorlatilag 737-es kategóriába esik, Mach-számban csak 0.03-al marad el a kis Boeing mögött  (0.75 ill 0.72), TAS 400 kts a 425-höz képest. Ez a röpülő kb 4 órát repül el kényelmesen ami  2800-3000 km-es távokra elegendő, a Minneapolis New Yorkot pl kb 2 óra alatt repültük vele. A légitársaságok felé a vonzereje abban nyilvánult meg, h fel és leszállósebessége az alkalmazott szárny és fékszárny miatt kb 10 csomóval kisebb mint a hasonló kb 100 férőhelyes gépeké (gyártották 100, 85 és 70 személyes változatát az angolok) Így repülhetett olyan rövid pályákra (pl London City) ahova a többi nagygépet nem engedték be. Ez az egyetlen airliner, amit az amerikaiak beengedtek Aspenbe (elevation kb 14000 ft) mert ha leállt egy motorja, még mindig tudta a hegyek közüli kiemelkedéshez szükséges emelkedési paramétereket. Utazómagassága FL 350 ami csak 2000 lábbal marad a classic 737-es csúcsmagasságától. Ja és lehet h a 154-es hajtómű harmada a tolóerő, de az elfogyasztott nafta meg a 6-a sincs, mert 1 T alatt fogyaszt óránként. És azért nem kell rá reverz, mert olyan fék van a repülőn h rágondol az ember és meg is álltál (fékventillátorral, hőmérséklet kijelzővel). A leszállósebi kb 120 csomó ami szintén egy kb 45 tonnára terhelt 737-es 500asnak felel meg. Ja és reverz híján nincs a nagy zaj leszállás után, ami szintén kereskedelmi előnyöket jelentett.