Törölt nick Creative Commons License 2007.12.10 0 0 15
tisztán és világosan sehol sem irtam vagy emlitettem, hogy a Boeing és az amerikai partnerek ugyanaz. A probléma, hogy a te gondolataidat betáplálod más hozzászolásába.

Az Airbus és Amerika kapcsolata igen érdekes. Korábban itt sokan egy amolyan europa-a,erika vetélkedönek tekintették az airbusz állitolagos sikereit, holott a koncern-ek egybe fonodnak. Hasonloan a NASA és az EADS meg az orosz ürkutatás is már messze messze nem vetélkedöi szinten van.

Tehát én az informácioim alapján ugy gondolom, hogy nem az USA, hanem egy csomo amerikai üzleti vállalkozás érdeke az Airbusz életben maradása. Ahogy irtad is- és ezt ugen kevesen tudják- nagyon sok berendezést szállitanak az amerikai cégek pld. az A380-hoz is. A turbinák pld RR és P-W ezeket közösen az amerikai cégek az angolokkal fejlesztették ki. Ezek már a legujabb 80 ezer pound thrust hajtomüvek, eddig nem voltak ilyenek. A jumbo-hoz 25-30 ezer pound-os hajtomüvek vannak. Tehát ez egy oriási challange --természetesen hadi célokra is nagy jelentöségü, ugyanis a csapatszállitó és a egyéb goliát teherszállito gépekhez is kellenek majd ilyen hatalmas hajtomüvek.