BarG Creative Commons License 2007.12.08 0 0 16857

Hello!

Ma megrendítő élményben volt részem. (BMW E46 3.0Cd, 2004)

Nyár elején kb 90e km-nél megejtettem egy váltóolaj + difiolaj cserét. A váltóból olyan jó tejeskávé színű valami jött le, tök elégedett voltam magammal, hogy ideje volt lecserélni. Volt egy kis zavar az erőben, hogy mi is kerüljön bele, SLX az SMX-S-t javasolta, de jóváhagyta a Transmax Z-t is, amit a márkaszervíz akart mindenáron beletenni. Bekerült végülis a Transmax Z.

 

És mostanában támadt egy őrült ötletem, hogy tegyünk adalékot a váltóolajba.  Mivel a betöltéshez előbb le kell engedni belőle, azt meg nehéz pont annyit, meg vissza kéne tölteni, ezért azt mondtam bánja a fene, cseréljük le megint. Ami kijött cirka 20e km után, ugyanolyan barna volt, mint az előző, ha nem barnább. Most azon törpölök,

- jó bele a Transmax Z, nem kellett volna az SMX-S-t választani?

- maradhatott annyi olaj az előző feltöltésből, ami elszínezi az újat? (de mintha barnább lenne!!)

- most is Transmax Z ment bele, sürgősen váltsam le - SMX-S-re vagy amit az E90/91/92-be tesznek MTF LT3-ra (gyári olaj).

- vagy gyorsan barna lesz bármit teszek is bele és ne parázzak feleslegesen

 

A Castrol katalógusokból egyik a Transmax-ot, másik az SMX-S-t ajánlja.

Nos, szerintetek mi a megoldás?

 

Előzmény: stevie wonder (16855)