arpm Creative Commons License 2007.12.04 0 0 1354

Ne gondoljátok, hogy, ez valamiféle kockázattal járó akció, vagy bevállalós vagányság volt. Nagyon alaposan elő volt készítve minden. A pilóták dekára kiszámolták, hogy mikor milyen tömegkorlátozással tudnak az 1450 m-es pályáról üzemelni. A mi tervetzőink megcsinálták a mozgásgeometriát, átszámolták a PCN értékeket. Az adatok alapján mindkét oldalról 0 kockázatúnak itéltük az operációt.

 

Egyébként a pilóták ismerik a repülőteret, Falcon 900 asokkal és 2000-esekkel évek óta járnak Pérre. Ezeknek a pályaigénye MTOW-n majdnem akkora mint az Airbus-é. Ők nem vagányok csak profik, akik ismerik a szakmájukat, tudják mit lehet és mit nem, soha egy szemernyi kockázatot nem vállalnak.

Bennünk mgbíznak, még akkor is ha nincs 3 millió Ft-os villogó-zenélő fallow me táblánk, mert évek óta idejárnak.

 

Ez a gép egyébként legfelleb 34 utast szállít, de azokat hatalmas bőrfotelekben. Persze ettől nem lesz kisebb, az MTOW (75T)

Pécsen is, meg Péren is, "lefér" az Airbus, csak gazdaságilag nehezen értelmezhető a dolog. A rövid pályák miatt tőmegkorlátozásra van szükség, ami egy   darabig      a hatótáv rovására megy, majd egyre többet vesz el a kereskedelmi terhelésből. Tehát a dilemma az, hogy vagy üzemanyagot nem viszünk, vagy utast. Akkor meg minek?