TestiPasztor Creative Commons License 2007.11.30 0 0 175
> Ma talán annyit tehetünk, hogy fokozott energiával kell felkutatni a rejtőzködő tehetségeket és gondoskodni a képzésükről tehetségfejlesztő foglalkozásokon, nem osztálykeretekben. eErre van hivatalosan is lehetőség.

Szep dolog a tehetsegek felkarolasa, de ezt csinaltuk 70 evig, es mire mentunk vele. Mo-n pillanatnyilag 10 millio ember el. Nem csak TellerEdek, nem csak Lovasz Laszlok. Mar nagyon szepen tudunk rangos kulfoldi egyetemek szamara kituno dolgozokat kepezni, de jo lenne a maradek 9.999.998 emberrel is valamit kezdeni, nem eleg azt mondani, hogy "ja, azok a tehetsegtelenek". Nem csak a legerosebb lancszem a fontos.

Amig a plebsz ilyen szinten van, amig az indexen a diplomasok az a tema, hogy a lovari cigany vagy az eszperanto legyen az elso nyelve amit megtanul a diplomajahoz 30 evesen... addig nem lesz magyar feltamadas, a "magyar" ige nem fogja a franciaban azt jelenteni, hogy sult kacsat eszek tejfolos ubisalival.

Nem akarok tul sokat peldalozni kulfoldi peldakkal, de egyszer nezzetek mar ra, hogy pl Japan vagy az USA oktatasi rendszere milyen, es gondolkozzatok el rajta, hogy miert mukodik (nem, nem azert mert sok penzt kapnak). A vilag technikai termekeinek kb 40%-t az USA, 25-30%-t Japan gyartja, Fro+UK+No osszesen is kisebb, mint Japan. A sajat hochkulturajukban fetrengo, nagymultu egyetemekkel es eros ipari multtal rendelkezo europai orszagok valahol elakadtak a versenypalyan (nem csak a magyarok). Miert?
Előzmény: mégjobb (174)