nem vagyok nyelvész és ha jól tudom itt az oktatás szintjén megjelenő nyelvészet a téma ... erre jösz hogy a magas nyelvészet nem ez ... jó de ami belóg belőle a középiskolába az miért ilyen szar vajjon ?
ha hót tudományosan vizsgálod a tehénbőgést vagy csirke csipogást vagy delfin krákogást vagy egy veréb csipogást (mert a veréb elég hülye , azaz az ember nyilván elég okos hogy megértse alapon)
megérted a nyelvüket, jelzéseiket ? a megértés ugye a minimum lenne ha egy lény hülyébb mint az ember akkormeg ugye egyszerűbb a dolog elvileg ...
akár tetszik neked akár nem a tudomány önmaga számára definiált szabályok kíméletlen betartásával művelhető... ok hogy megfigyelsz egy jelenséget x szer és felmerül egy kérdés ez eddig nem tudomány csak lehetőség a tudományos igényű válasz keresésre
... de ahhoz hogy tudományos igényű legyen a válasz 2 dolog kell
1. helyesen pontosan alkalmazza a tudományos vizsgálódás szabályait . ok ezt a hülye s tudja
2. a kérdés a tudomány módszertanával értelmezhető módon megválaszolható legyen ( nyelvész pszichológus szociológus stb ezt rendszerint leszarja -tisztelet a kivételnek,- ő kérdez valami baromságot ...és szentül hiszi hogy annak van pszichológiai nyelvészeti értelme akkor egzakt tudományossásg szerint értelmezhető értelme is van egyből ... aztán megvan a módszer oszt jön az eredmény is ... ahogy móriczka képzeli )