Rbatka Creative Commons License 2007.11.28 0 0 420
Ma egy tiszakécskei, középiskolás sráccal beszélgettem. Naponta jár be Kecskemétre, és pont ugyanannyira lakik a vasútállomástól, mint az előtte lévő buszmegállótól.
Megkérdeztem, hogy miért nem vonattal megy(nem tudta mikor megy), mondtam, hogy 9 perccel a busz után. Nem annyira tudott mit mondani, de rákérdezett néhány dologra tőlem:
-Nem lassabb, mint a busz? (mondom: de, bizonyos viszonylatokhoz képest 1, 6, 11 perccel több a menetidő)
-Mennyibe kerül a bérlet? (ugyanannyiba, mint a buszon)
-Ritkábban jár a vonat nem? (de)
és még másokra is.
Elmondta, hogy van amikor nincs első, esetleg második órája sem (vonat nincs, busz meg van). Van, hogy nincs hetedik órája, ezért negyed kettőkor végez (vonat nincs, busz van).

Ehhez hozzájön még az is, hogy Tiszakécskéről nincs vonat a Lakitelekről 6:30-kor induló 37217-es vonathoz, tehát csak negyed hétre lehet reggel beérni Kecskemétre.

Ha belegondolok, hogy akarással, megfelelő mennyiségű vonattal, olcsóbb jegyekkel, meg néhány volán-járat megszűntetésével mennyi utast lehetne szerezni a vonalra, hát a frász kap el.

Kecskemétről délután buszok Tiszakécskére iskolai napokon:
12.00, 13.30, 14.05, 14.30, 15.20, 16.00, 16.50, 17.15, 17.45.
És vonatok:
14:39, 16:49.

Szerencsére ezen a két vonaton nemigen van ülőhely, legalább ami van, azt használják.