Szerintem a görgőseke egy csúcs. Ahogy Dutrancs leírta, kiegészíteném az ekenád ami támasztja az ekét a barázdában, ennél egy vas kerék válja ki, ami megint arról szól, kis gázzal szántani. Én szakközépiskolás gyakorlaton láttam dolgozni. Amikor már volt dutrám elhatároztam szerzek egyet. Rátaláltam a jogutódra egy manus talán a feltaláló fiánál megrendelhető. Úgy 15 éve is 470 ezer volt. Legószerűen mindenfelé gyártatja az alkatrészteit, egy komoly szántóversenyen ahol a finnek akartak belőle kihozni valamit, szétfröccsent az eke, mert az egyik beszállító harmad vastagságú anyaggal próbálkozott. Amim végül is van egy kétfejes, de kormánylemezzel, nincsenek görgőim. Érdekes az interneten nincs róla kép, keresgéltem és egy cikk amit még nem láttam, úgyanúgy a rubikkockához hasonlítja.
Dutra árról. Én 440-et nem adnék érte, no nem mintha ennyi pénzért kapnál esetleg egy hajtóművet is egy mai elsőhajtásos univerzális megbízható traktorhoz. A múltkor beszéltünk a blokkok hiányáról, azok a megfagyasztás miatt kopnak igencsak. A ma kínált UE-28-asok átlagos baja a váltó, azért mert 50 éve nem nyúlt hozzá senki, mindent kibír, csapágy nélkül is dolgozik szinte. Ha valóban egy felújított váltójú traki lenne, akkor szó nélkül 600-at is meg többet is megérne, mert innentől számítva 25 évig azaz 2032-ig traktorod van, nem is akármilyen. Minimum 30 ha/év.
Ma magyarországon mit lehet elhinni, már írtam mit összeszenvedek egy zetor blokkal, amit egy igen megbízható embertől vettem, Bobek ismeri. Tegnap megmértem a kompressziót, Dutrancs kollega utasításai alapján rossz porlasztóból készült a készség, csináltam egyet a dutrához is. Na a várt 28-30 bár, ami egy generálozott motortól elvárható, hengerenként 15, 21, 15, 15 volt.