Törölt nick Creative Commons License 2007.11.17 0 0 318
A pályamesternek azért kell jelen lennie a gépláncos vágányszabályozásnál (is), mert:
- a gépláncosok nem ismerik a vonalat, a helyi dolgokban, amik a munkavégzést befolyásolják, a pályamester nyújt tájékoztatást.
- a pályamester igazolja le a géplánc teljesítményét, ami alapján a MÁV a munkáért járó összeget kifizeti. A pályamester tehát a MÁV képviselője a munka során.
- a pályamester üzemelteti tovább is a vonalat (pályafenntartási szempontból), tehát elemi érdeke, hogy a munka a legjobban el legyen végezve. Minőségi és mennyiségi szempontból átveszi az elvégzett munkát.

De ismertem olyan pálkyamestert is (ma már nyugdíjas) aki végigaludta az egész éjszakát a gépen. Qrvára nem érdekelte sem a vonal, sem a MÁV...
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (306)