Törölt nick Creative Commons License 2007.11.06 0 0 42
Engedd meg hogy elmagyarazzam. Eloszor is a diesel mozdonyban azert vannak elektromos motorok amik hajtjak a tengelyt mert igy nem kell sebessegvalto, ami rendkivuli bonyolult es komplikalt, es draga lenne. Tehat valakik rajottek hogyha a diesel motor egy alternatort hajt, ami aramot termel, es azt az aramot eletromos traction motorokba etetik amik hajtjak a mozdonyt, akkor nincs szukseg egy bonyolult es draga sebessegvaltora. Azt hiszem a mgyarok epitettek egyszer egy "pure" diesel mozdonyt amiben egy 5 fokozatu hidraulikus valto volt. A mozdonyt vegul csak tolatasra lehetetett hasznalni mert a hidraulikus valto mindig leromlott, mivel tul bonyolult volt rengeteg mozgo alkatresszel. Namost, ha te peldadat kovetjuk es epitenenk egy autot amiben van egy kis diesel motor ami hajtana egy alternatort es az abbol jovo aramot peddig traction motorokba vezetnenek ami elektromosan hajtja az autot. Namost mielott elmondom hogy ez miert egy rossz idea hadd mondjam el hogyan mukodik egy hybrid auto. A hybridnek az a legelso es legfontosabb elonye hogy a gasoline, vagy diesel motor ami a C02 termeli es a draga benzint hasznalja, nincs mindig bekapcsolva. Amikor a ICE motor fut akkor nem csak hajtja az autot de tolti a battery csomagot is. De a lenyeg az hogy a "rossz" ICE motort ki lehet kapcsolni amikor az auto csakis ellektromos aramon megy. Ez az egesz ki be kapcsolas egy bonyolult rendszeren mukodik amit egy computer iranyit ami eldonti hogy mikor kell az ICE motort ki-bekapcsolni es az toobek kozott az auto sebessegetol, tehertol es a battery csomag potenciojatol fugg.
Visszaterve a te otledetre, ha az ICE motor leall akkor az auto leall mert nincs aram, ezert soha nem lesz diesel motorral hajtott elektromos auto.