keletikorut Creative Commons License 2007.10.28 0 0 228

Kedves KKK érintettek!

Remélem, hogy azok között, akik ezt a fórumot olvasgatják, sokan vannak olyanok, akik jelen voltak a pénteki XVIII. ker. önkormányzati tájékoztatón. Akik nem voltak ott, azoknak most ezúton (is) megírom, hogy mi mindent sikerült ott megtudnunk.

 

Hatalmas, sok száz fős tömeg jött össze annak ellenére, hogy az önkormányzat mindent elkövetett annak érdekében, hogy lehetőleg senki ne tudjon erről a nyílt napról. A jelenlevő illetékesek arcpirító módon azt kezdték hangoztatni, hogy ők hívták meg a lakosságot, de aztán a különböző, a lakosság által készített és terjesztett  szórólapokba beletekintve inkább csöndben maradtak, és kicsit zavartan tekintgettek a tanácsterem ajtaja felé, hogy vajon még mennyien érkeznek. Hát érkeztek egynéhányan...


Végre elkezdődött a fórum, és akkor szép sorjában megtudtuk többek között azt, hogy ennek az útnak a gyakorlati haszna - csatlakozási pontok híján - a XVIII. kerületben zéro; hogy a jelenlegi tervek nagy része még az "átkosban" készült, és mára már igencsak aktualitásukat vesztették; hogy a kerületek közötti átmenő forgalomról statisztika, azaz forgalom számlálás nem készült; hogy ismét valami korrupciógyanús ügy körvonalazódik (a lejjebb már említett üzletlánc kapcsán); hogy úgy tíz éve született egy megállapodás, mely szerint a kertvárosban csak alagútban lehetne ilyen utat átvezetni; hogy alagút helyett részlegesen fedett (mint kiderült, ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy nyitott...) süllyesztett pályán fog haladni a körút; hogy elsősorban csak politikai jelentősége van ennek az útnak; hogy a komposztáló üzem abszolút prioritást élvez mindennel és mindenkivel szemben; hogy a helyi önkormányzat minden egyes ideköltözni, vagy építkezni szándékozó kérdésére olyan választ adott, hogy az iparvasút vonalán nem lesz olyan beruházás, mely miatt romlana az életminőség, és ami miatt csökkenne az ingatlanok értéke (konkrétan azt mondták: nem fog út épülni az iparvasút vonalán, pedig bizony tudták, hogy fog!). És még hosszasan lehetne sorolni a különböző, kisebb-nagyobb jelentőségű elhangzottakat, melyeket vagy nem így tudtuk, vagy az elhangzott formában eddig nem is láttuk-hallottuk sehol. Felszólalt jónéhány képzett szakember (pl.: az MTA környezetvédelmi kutatócsoportjának vezetője; a BME Közlekedési tanszékének professzora; a Levegő Munkacsoport tagja; stb.), akik szerencsénkre az érintett körzetben laknak, és nagyszerű dolgokat mondtak, kérdeztek, vagy éppen javasoltak.

Az illetékesek részéről elhangzott "szakmai érvek" alapján megmondom őszintén, mint jócskán érintett az ügyben, egy kicsit fellélegeztem. Ha ez a körút valaha is megépülne (amit a pénteki lakossági fórum után erősen kétlek), teljes nyugalommal fogok belevágni egy kártérítési perbe, és azt megnyerve, legalább megmarad a lehetőségem, hogy a családomat kimenekítsem a bűzből és a zajból.

Mivel a felhozott "szakmai indokok" meglehetősen ingatag lábakon állnak, az időközben kért, és kapott jogi állásfoglalás szerint nincs az a bíróság, mely megkérdőjelezné a környékbeliek kártérítési igényének jogosságát. Ezt csak azért tartom fontosnak megemlíteni, mert - mint azt bizonyára sokan tudják - az Egér-úti perek során ugyan már jónéhány milliócskát ki kellett fizessen a Főváros a károsultaknak, de február óta, pontosan ezeket a szakmai indokokat a bíróság újra felül kell vizsgálja, hátha nem volt más, a lakosság számára előnyösebb nyomvonal lehetőség az ottani út vezetésére (és mint már tudjuk, bizony lett volna!).

Sokak érzése szerint politikai öngyilkosságot hajtana végre a XVIII. kerületi polgármester, ha a fentiek ellenére segédkezet nyújtana abban, hogy ez az út megépülhessen (ezt a fórumon felszólaló egyik érintett is megjegyezte). Reményeink szerint a polgárMester úr ezt alaposan mérlegelni fogja, és hamarosan a műlt homályába veszhet ez a mindannyiunkat aggasztó, nagyon szerencsétlen ügy.