Noha nem balesetről van szó, de egy balesetnél akár közvetett okozó is lehetne:
Bdt-413 bal oldali homlokablaka:
![](https://img.index.hu/imgfrm/6/2/8/9/THM_0003486289.jpg)
Ugyanez nappal szemben:
![](https://img.index.hu/imgfrm/6/2/9/3/THM_0003486293.jpg)
(A jobb oldali egy picit jobb állapotban volt, azon még ki lehetett látni valamennyire).
Kérdés: ilyenkor nem gond, hogy alig lehet kilátni az ablakon, csak mert az illetékeseknél az ablakmosótartály feltöltése már nem tartozik bele a közlekedtetés feltétele-körbe?
(Jelzem, hogy a vezérlőkocsik homlokablakinak és VP tükreinek tisztítására én még egyetlen ilyen szerkezeten sem találkoztam tisztítóeszközökkel, azaz a takarítását nem tudnánk elvégezni, főleg amikor 11 perc fordulóidőnk van menetrend szerint).
A másik kedvencem: a gépek döntő többségén a totális közöny kategóriába tartoznak az ablaktörlők. Egy picit hosszabb lapáttal simán orvosolni lehetne a problémát, de valamiért ez már meghaladja a fenntartás képességeit. De hogy V6*-ról is így adjonak ki gépet, ezt már nem tudom elfogadni. A képen látszik, hogy az ablakon pont fejmagasságban nem lehet kilátni, felette pedig homályos az üveg, hiába rohangál rajta az ablaktörlő lapátja:
![](https://img.index.hu/imgfrm/6/3/0/1/THM_0003486301.jpg)