hingyigabi Creative Commons License 2007.10.24 0 0 213

"Tiszajenő-Vezsenyben meg lehetne oldani a vonatkeresztet?"

 

Nem a raktárépülettől függ, hogy lehet-e ott keresztezni.

 

1. A vonatkereszt lehet tervezett és operatív.

Tervezettnél (menetrend szerinti) az szükséges, hogy ott folyamatosan megfelelő forgalmi vizsgával rendelkező személy dolgozzon.

Operatívnál (esetenkénti) az szükséges, hogy a vonat vigyen magával (esetleg más úton juttassunk oda) olyan személyt, aki megfelelő forgalmi vizsgával rendelkezik.

 

2. Az állomás végrehajtási utasításában (ÁVU) szabályozni kell, hogy mikor milyen feltételekkel lehet keresztezni. Ezt nyilván előre kell megcsinálni és több hónap egy ilyennek az átfutási ideje.

 

3. Keresztet lehet úgy is csinálni, hogy az előbb érkezett vonat félretol egy nem vonatfogadó fővágányra, majd a másodikként érkező is vonatfogadó fővágányra tud bejárni, tehát a félretolásnak nem feltétele a raktárépület (rámpa, stb..) léte-nem léte. Nyilván, amíg nincs megfelelő űrszelvény biztosítva, addig nem fogják vonatfogadó fővágánynak minősíteni a rakodóvágányt.

 

4. Biztosító berendezés szempontjából a rakodóvágányt is bele kell venni a játékba, ha arra vonatokat akarunk fogadni illetve indítani (bár ez utóbbi sokkal könnyebben megoldható, mint az érkeztetés). A biztber kiépítése, engedélyeztetése és hatósági vizsgáztatása megint mosszadalmas folyamat, amit manapság már nem nagyon fognak mellékvonalakon megjátszani.

Előzmény: Rbatka (212)