"A tanár továbbra is aktívan jelen lenne, de nem őrajta lenne a hangsúly. Nem az ő dolga lenne, hogy jól-rosszul leadja az anyagot ..."
Ez a baj, hogy a mai tanárok zöme nem tanít, hanem leadja az anyagot.
"...az oktatási rendszer tömegesen termeli ki a lelki sérült, szinte teljesen hasznavehetetlen roncsokat, ami annak a köveztkezménye, hogy gyakran sem a szülők, sem a tanárok nem vállalkoznak a nevelési feladatokra."
A gyerekek azért lelkileg sérültek, mert az iskolákban nem a gyerek a fontos, hanem a látszat. Ezzel a távoktatással az a bajom, hogy még jobban eltávolítaná a gyereket a pedagógustól. Egy kisiskolásnak még fontos a tanító néni közelsége, megnyugtatja, fontos, hogy dícsérje, az a szent, amit ő mond. Legalábbis ha jó, az a tanító.
A nevelésre tényleg több hangsúlyt kellene fordítani, a szülőkkel együtt partnernek kéne lennie a tanárnak.
Nevelő hatása van egy tananyag megtanításának is, amelyben nagyon fontos a közvetlen tapasztalat. A távoktatást csak a felnőttoktatásban használnám, de ott is csak kiegészítésképpen. Azt már jobban el tudom képzelni, hogy a tanár felteszi a netre a tananyag vázlatát, gyakorló feladatokat, stb., ami már működik is egyes iskolákban.