Lejjebb azt is vitatod, hogy a műtárgyak költségét az autósoknak kellene fedezni, az útépítő beruházásokat közérdeknek beállítva. Hát nem.
hamán így szóbahoztad:
eddig úgy gondoltam (mivel elképesztően nagyvonalú vagyok), hogy a közúthálózat fejlesztését és üzemeltetését az autósoknak kell állni, az autózást terhelő adók révén.
azonban nemrégiben revidiáltam a véleményem, vagyis: a nagy büdös pacibránert!
a mellékúthálózat (23.000km országos +100.000km települési), amin megyen a busz, a mentő, a rendőr, a tűzoltó és a katona az KÖZSZOLGÁLTATÁS.
mint pl. az árvízvédelmi töltések, vagy a rendőrség, vagy a közigazgatás.
ennek fejlesztését és karbantartását a központi költségvetésből kell(ene) finanszírozni.
és ami ehhez képest TÖBBLET: a főutak (7000km), autópályák(1000km), amik nagyobb sebességet és kapacitást biztosítanak, na ez az ami kifejezetten az autósok érdekében van.
ez az (és csak ez) amit az autóssarcból kell finanszírozni.
így nézve a dolgot viszont még rosszabb a helyzet: a sarc akár 5-10xesen is meghaladja a kiadásokat...