hmsoft Creative Commons License 2007.10.16 0 0 286744
minden hétvégén kötelezö volt egy vonatjegyet venni - ha kellett, ha nem, hogy ezzel is támogassák a falulakok a vonatukat meg azokat akik amiatt felemelték a szavukat

Tegyük fel, a megszűnő 21 vonal mentén élőknek kötelező lenne hetente egyszer vonatjegyet venniük. Szerényen csak heti 200 HUF értékben. Az évente annyi mint 10.400 HUF. Tegyük fel, hogy a 21 vonal érint összesen 200 települést, és mindegyikben van átlagosan 1000 ember. Az tehát összesen évi 2.080.000.000 HUF-nyi vonatjegyet jelent. Azt nem számoltuk bele, hogy van, aki egyébként is vesz jegyet, mert vonattal utazik, de mivel 10% körüli modal split-nél nem mondhatunk manapság jobbat a mellékvonalak átlagán, ezért a 2 milliárdból nem vonunk le semmit, mert eltűnik a számítási "szerénykedéseink" között.

Mennyire nem fedezi a teljesárú jegy a tényleges költségét? Mondjuk egy szintentartásra elegendő költséghez képest legyen 25% az, ami a teljesárúból bejön? Akkor viszont az államnak a 2 milliárd mögé 6 milliárdot kellene tennie. Na de ezt nem mögétenni akarja, hanem megtakarítani! Tehát az a legjobb, ha egyetlen falulakó sem vesz vonatjegyet.

(A "mellékvonal nem kerül annyiba" című eposz itt most azért nem játszik, mert nem a mellékvonalakra vetített, tényleges szintentartási költségről van szó, hanem arról, amit a MÁV ki fog hozni az állam felé, az államot képviselők által megfellebbezhetetlen szakmai érvekkel.)

hm
Előzmény: etwg (286741)