Bal Creative Commons License 2007.10.15 0 0 169
Majd nézd meg egyszer, hogy hogy csinálják ezt Európa szebbik felén, és okulj. Nem ritka az olyan közlekedési megoldás, ahol milliárdokat áldoztak arra, hogy néhány mókus csendben áshassa el a makkját. Például hogy ne menjünk messzire, a szomszédban, Grazban egy nyolc kilométeres elkerülő alagút vezet a Miskolc méretű városka körül:

http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.07246,15.402489&spn=0.137724,0.376282&t=h&z=12&om=1

és nem feltétlen azért csinálják így, mert rohadt sok pénzük van, ez azért nekik is sokba kerül. Más a szemlélet: egyszerűen ott azt mondják, hogy akkor legfeljebb kevesebbet csinálunk idén, a többit majd jövőre. Csak nem tíz éve kezdték, hanem korábban. Nálunk kétséges óriásberuházásra (4-es metró) simán kiadnak háromszázmilliárdot, amiből tucatnyi elkerülő út épülhetne a fővárosban kéreg alatti vezetéssel a problémásabb helyeken, ami már senkit sem zavarna.

Egyébként fordítsuk meg: amikor autót vettél, miért nem mérted fel a magyar közúti helyzetet? Magadra vess, ha dugóban kell araszolnod, és szomorú, hogy nekünk, dolgozó és adót fizető pógároknak kell finanszíroznunk a hülye autópályáidat, mert bizony, az autósok nettó haszonélvezői a magyar költségvetésnek. Ezzel pedig magunk alatt vágjuk a fát, mert pl. egy Budapest méretű város közlekedési problémáit az autó nem tudja megoldani. Ráadásul egy sűrűn beépített város, ahol a motorizáció még nem érte el a nyugat-európai szintet. Jelenlegi helyzetben még jó pár évig ahány utat építünk, az autóforgalom mindig pontosan addig fog bővülni, amíg az araszolós dugóig el nem érünk.
Előzmény: Törölt nick (156)