Törölt nick Creative Commons License 2007.10.14 0 0 318
Ha látom, hogy felfigyeltek a közeledő járműre (teljesen mindegy, hogy csak egy mozdony, vagy akármilyen vonat), nem látok az átjáró felé tartó, körbe nem néző közlekedőt, és a sorompó is üzemszerűen működik, akkor nem kürtölök. Ha netán valaki csak halvány jelét adja, hogy megpróbál átslisszolni előttem, akkor viszont keményen az átjáróig nyomom. Talán hagy benne némi nyomot a kürt és az esetleges anyázások a többi jelen lévő részéről.

És egy jótanács: felejtsétek el, hogy ez "csak" egy tehervonat, vagy "csak" egy mozdony. Manapság a különféle vonatoknál és gépmeneteknél annyira közelítenek egymáshoz a sebességek, hogy szinte azonos sebességgel közlekedik mindegyik.

Csak egy egyszerű példa, a szemléletesség kedvéért: pl. Pestszentlőrinctől Pilisig az IC 120-szal megy, de a legtöbb személyvonat is, és akár néhány mozdony is. Bár arrafelé most nem nagyon járnak tehervonatok a vágányzár miatt, de a legtöbb tehervonat 80-100 km/h-val halad, ha éppen nem tartja fel a forgalom. És nem csak azon a vonalon/vonalszakaszon!

Úgyhogy mindenki maga döntse el, mennyire képes meg(nem)ítélni a közeledő jármű sebességét pusztán a "kinézete" alapján!

Az a legtisztább, hogy amíg le van zárva a sorompó, vagy villog a két piros lámpa, addig pihi van! Majd ha szabad lesz az átjáró, és villog a fehér, akkor - de akkor is alapos körültekintés után - lehet átmenni. Előfordul ugyanis, hogy a sorompó üzemzavara miatt nem csukódik le a csapórúd, vagy továbbra is fehéren villog a lámpa (ami nem egyenlő a "szabad"-dal!!! - ld. KRESZ), a vonat pedig akkor is jönni fog, mert egy vasúti átjáróban a vonatnak van elsőbbsége, ezt tudomásul kell venni! Van egy kivétel, amikor bizony nekünk kell elsőbbséget adni a közút felé, de ezt le sem írom, mert nagyon ritkán fordul elő, és sokkal jobb, ha ezzel nem kavarok be. Első a vonat és kész! :-)
Előzmény: Törölt nick (303)