repal Creative Commons License 2007.10.13 0 0 23316
Sziasztok!
1,3-as Wartbival elmentem autóvil.szerelőhöz mert némelykor nem volt töltése. Ezt a kontroll lámpa idönkénti halvány világítása és a rövid idönként lemerült akksi bizonyította. Gondoltam valamilyen érintkezési probléma lehet szénkefe beragadt, vagy elkopott, stb.
Elvittem a szerelöhöz, ahol kicserélték a pozítív kábeleket+ akku sarut, generátor mindkét csapágyát , diodát, bemérést végeztek, stb. A szerelötöl elhoztam, már akkor két három nagy gázfröcs kellett , hogy kialudjon a töltésvisszajelző lámpa.(Elötte nem volt ilyen jellegü probléma vele) Nem foglalkoztam igazán vele, csak akkor amikor pár nap elteltével lemerült az akksi. Feltöltöttem, majd ezt követően beindítottam a motort és levettem a negatív sarut és ekkor a motor azonnal leállt. Tettem mégegy próbát a sarulevétellel, de akkor nem állt le a motor.
Visszavittem a szerelöhöz, hogy továbbra sincs töltés. Müszerrel bemérték és valóban nem volt töltés. Vizsgálódás után azt modták, hogy (valamilyen) elektromágnesnél az állítócsavart ment tönkre. Kicseréltek valamilyen fedelet, ahol ez a bizonyos állítócsavar volt, valamint a negativ kábelt és a motor-alváz testkábelt. Bemérő padra tették a generátort. A generátor adatok jók voltak. Továbbra is indítás után kell pár kb. 3-3,5 ezres ford.számu gázfröcs, hogy kialudjon a kontroll lámpa. Mondja a szerelő, hogy ez tipikus Wartburg jelenség, hogy csak pár gázfröcs után alszik ki a visszajelzö. Mondom neki, hogy ez a "jelenség" csak azóta áll fenn, mióta megjavították. Erre azt mondja, hogy lehet a hiba az is, hogy a csapágy cserénél egy pici elmozdulás történt és nem úgy érintkezik. Azt mondta, hogyha ismét nem lesz töltésem vigyem vissza.
Otthon ismét tettem pár próbát. Tudom hogy nem a legszabályosabb a Warbinál sem ha leveszem a sarut, de úgy hallottam, hogy a járó motornál történő saru levét csak komolyabb elektronikai rendszernél okoz problémát.
1. Beindítottam a motort, de most nem adtam gázt, (tehát nem aludt ki a kontroll lámpa).Levettem a sarut. Ennek eredmény, hogy leállt a motor.
2. Most gázadást követöen kialudt a visszajelzö - Ebben az esetben a saru levétkor nem állt le a motor.
3. Szintén gázadás, a kontroll lámpa kialudt, majd felkapcsoltam a tompított lámpát. Saru levét után motor leállt. Ezt 3 x egymás után megismételtem és minegyik esetben leállt.
Szeretném megkérdezni a véleményetek, mivel nem vagyok müszaki beállítottságu.
Mi okozhatja, hogy beindítást követöen 3 ezer fölé kell pörgetni a motort , hogy elinduljon a töltés, és hogy ez tényleg Warbi tulajdonság-e?
Alapjáraton, ha bekapcsolom a tompított lámpát, abban az esetben az normális dolog, hogy az akksiból fogyasztja az energiát?
Elöre is köszönöm a tanácsokat