Szaki Danee Creative Commons License 2007.10.11 0 0 146

Én is csatlakoznék az úthenger elé fekvők potenciális táborához. Én ugyan távolabb lakok a konkrét külső keleti körúttól, viszont a Gyál felől rávezető elkerülő útszakasz egyik potenciális nyomvonalánál, konkrétabban a Flór Ferenc utcán. (Mármint mellette, természetesen. :) )

 

Az út alapkoncepciójával teljes mértékben egyetértek, szinte nap mint nap tapasztalom autóval és busszal egyaránt, hogy milyen nehéz például a XVII. és XVI. kerületek elérése a XVIII. kerület felől. Különösen a vasutak keresztezése problémás, de mondjuk a Cinkotai út-Simongát utca kereszteződésről is tudnék mesélni... Feltételezem, hogy nem kell.

 

Viszont az alagutas útszakasszal kapcsolatban volnának megjegyzéseim:

 

1. Nem szabad az utat csak a Flór Ferenc utcáig megépíteni. Ez az ideiglenes végpont egyet jelentene a környező kertvárosi utcák tönkretételével, kivéve, ha az erdőn (igen, sajnos a zöldterületen) keresztül megépül egy kizárólagos lehajtó útvonal az Alacskai út-Gyál-M0 irányába. Ellenkező esetben az Üllői út felé tartó forgalom megtalálná a számítását a Körös és Fiume utcákon keresztül.

 

2. Előbbi pontot erősíti az is, hogy az út legdrágább szakasza az alagútban vezetett útszakasz, ami vélhetően a finanszírozási nehézségek miatt utoljára fog megépülni. (De legalábbis hosszú évekkel az első szakasz után.)

 

3. Ha a fentiek nem teljesülnek, lobbizni kell azért, hogy az első szakasz - ha meg is épül a Flór Ferenc utcáig - csak a Péterhalmi útig legyen használható az alagút elkészültéig.

 

4. Én is alapvetően a kéregvezetést támogatom. Nincs szükség második Kőröshegyre (ott kimondottan műszaki szempontok alapján nem volt indokolt a sokmilliárdos építkezés). Amire szükség van, az egy felülről lezárt hosszú gödör, amiben autók közlekednek.

 

5. Az alagutas szakaszon szerintem a forgalmi és nem utolsósorban biztonsági (balesetvédelmi) szempontból az Üllői úti az egyetlen indokolt csomópont. A másik potenciális Halomi út és környéke ebből a csomópontból 1-5 perc alatt elérhető, torlódások nem jellemzők.

 

6. Az alagút kijáratánál viszont komoly zajvédelemre van szükség, teszem azt az alagútból kiérő útszakasz futhatna egy zárt zajvédő "csőben" is még dél felé egy 50-100 méteren.

 

7. Bár kimondottan vasútbarát vagyok, nevetségesnek tartom a Burma-vasút fenntartását jelenlegi formájában. A pálya csak Szemeretelep - Pestszentlőrinc-Kavicsbánya - ATCO elágazás - ATCO szakaszon járható (az ATCO a Flór Ferenc utca és a Péterhalmi út közötti gyártelep része) és nagyon ritkán használják (általában 3-4 kocsis vonat, max. havonta, vagy már annyi sem), az ATCO elágazás - ... elágazás - Pestszentimre felső elágazás - Soroksár szakasz részben a MÁV, részben pedig illetéktelenek által elbontásra került. A vasutat vagy rendbe kellene hozni és rendszeresen terelőútvonalként használni (volna mikor...), vagy fogni a flexet és felszedni.

 

A Külső keleti körút - Alacskai út szakaszról pedig a következő a véleményem:

 

1. Választani kell a nyugodt lakókörnyezet és a biztonságos, nyugodt kikapcsolódás között. Én személy szerint nagyon nem tudnám élvezni az erdő csendjét, ha az ablakom alatt éjjel-nappal erős a forgalom, miközben persze előtte húsz évig egyáltalán nem volt ott forgalom.

 

2. Fentiek fényében ezt az összekötő szakaszt a Gyál - Bp. Alacskai út - Szálfa utcai bevágás az erdőben - Péterhalmi út folytatásában lévő bevágás útvonalon építeném meg. Ezzel a Szálfa utcai tisztás levegője romlana, ellenben a Flór Ferenc utca és a Határ utca lakói továbbra is élvezhetik a tiszta levegőt, továbbá alig kell fát vágni, hiszen meglévő bevágásokban vezetne az út. Ezen kívül a Péterhalmi útnál amúgy is szükség lesz egy csomópontra, tehát megspórolható egy külön Flór Ferenc utcai csomópont építése.

 

3. A másik, szerintem kevésbé üdvözölhető megoldás pedig a Gyál - Bp. Határ utca - új bevágás az erdőben útvonal, mert ez több lakóterületet érint és az erdőben új bevágást igényel.

 

4. Számomra személyes érintettség okán is elfogadhatatlan az Alacskai út-Flór Ferenc utca nyomvonal, ami új csomópont kiépítését igényli a Királyhágó utcán (50 méteren belül van már egy körforgalom, magyarul minek egy új), sorházas és társasházi beépítés közvetlen közelében futna, elvágná a lakóterületektől az erdőt (rosszabb, mint az erdőt kettévágni), többletcsomópontot igényel a Flór Ferenc utcánál a külső kerületi körúton, ez a csomópont pedig a záportározó áthelyezését és a vízelvezető rendszer újratervezését igényli), mindezek fényében erős lakossági tiltakozást is vizionálok.