Köszönöm a válaszod.
A féktuskókopás miatti rudazatállítással kapcsolatban más a véleményem:
Diamond forgóvázas, 4 tengelyes kocsi 1 fékhengerrel és 1 db rudazatállítóval.
A rudazatállító az egyik forgóváz fékvonórúdjában van elhelyezve, tehát már a vízszintes emeltyűk után. Ezért a vízszintes emeltyű áttétele a féktuskó (és az abroncs) kopása miatti utánállítás szempontjából nem játszik szerepet.
Csak a fékrudazat "belső áttétele" (nem tudom a szabatos megnevezést, így most legyen ez) a mérvadó az utánállítás számításánál. Ez a forgóvázak rudazatáttételének összege (1 fékhenger esetén).
A Diamond forgóváz áttétele: 2*(V'+G')/G'=7.
2 forgóváz, 1 fékhenger, ezért a "belső áttétel"=14.
(A példában szereplő teherkocsinál a vízszintes emeltyűk kar-aránya: 200/300, így a teljes rudazatáttétel 200/300*14=9,33.)
Az előbbiek szerint 1 mm féktuskókopáshoz 14 mm rudazatrövidítés tartozik, így 48 mm tuskókopáshoz 672 mm-t kell a rudazatállítónak rövidíteni, miközben az oroszoknál használatos 536 és 574 típusúak csak 575 mm-t tudnak. Akkor hogyan történik?
Általában más, hagyományos 2 tengelyes forgóvázak áttétele 4 (a függőleges emeltyűk karjai 1:1 arányúak), így az ilyen kocsik "belső áttétele" 1 fékhenger esetén 8, ezért itt a fékvonórúdon csak 8-szoros utánállítást kell végezni.
Valószínűleg ez van az egyik orosz könyvben leírva, de bepötyögni nem tudom, ezért inkább felteszem.
Üdv.: MTU-890
