urál Creative Commons License 2007.10.03 0 0 115

Az a helyzet, hogy Budapest a Nagykörút és a leendő Munkás körút közt rettentően el van baszva. A legnagyobb gebaszt a Déli vasúti összekötő híd jelenti, az iszonyatosat torzít a városszerkezeten, azt a közúthálózat fejlesztésekor figyelmen kívül kell hagyni, mert nem lehet értelmes kompromisszumot kötni a mellett a híd mellett. Lásd a Lágymányosi híd esetét, amit nem sikerült folytatni a Hamzsabégin, meg minek is, Budán arra a kis területre így három komplett pesti körút kerülne benyomorításra, csak mert a vasutat nem a körutas szerkezetre tervezték.

 

Ezt egy huszárvágással át kell vágni. feluccával vitáztunk anno arról, hogy hol, de azt hiszem megtalátam a legolcsóbb és leghatékonyabb megoldást, ami a Galvani utcai hídra és az Egérútra épít és megfelelő ívre teszi végre a Hungáriát.

 

Ennek így kellene kinéznie és ezzel végleg elfelejteni azt a különféle össze nem illő utakból összeollózott Frankenstein körutat a Nagy Lajos király útjától a Kén utcáig.

 

Az a jó ebben, hogy ez a legolcsóbb. Barnazónán át halad, a Csepel szigeten egyenesen zöldmezős beruházás, a Rendezőpályaudvart nem szeli ketté, hanem pont ott halad el, ahol meglehetősen kevés a vágány. A helyi ingatlanfejlesztők már forszírozzák, a Galvani híd építését és anyagilag is beszállnának, így a nyomvonal mentén talán még azokhoz a telkekhez is ingyen hozzá lehetne jutni, amelyek magántulajdonban vannak.

 

Ettől függetlenül a Tahi utca és a Rákospatak utcát 2x1 sávos kerületi jelentőségű úttá kell fejleszteni és összekötni Rákosrendezőn keresztül, de semmiképp sem szabad igazi körútként kezelni. Ez az útvonal a pesti oldalon a Vizafogó és a Népfürdő utcán keresztül a rakpartok irányába vezet, az Örs vezér terén meg sehova, mivel az Örs vezér útja tengelyébe egy tízemeletest építettek.

Előzmény: Törölt nick (114)