lajosuur Creative Commons License 2007.09.29 0 0 23004

 

Hi Toroco !

 

Első körben azt javallom Mindenkinek, hogy ne piszkálja ezt a rendszert. Főleg ne olyan EMBER aki nem sokat ért az elektromossághoz ( áramkörözéshez ! (-:  )

Tehát nem igazán villanyász..Villany- Ász ?:)))

 

A gyárilag kitalált dolgok nagyon egyszerűek és nagyszerűek !

 

De !

Igaza van  kt78 - nak az alábbi hozzászólásban > kt78  >

2007.09.29 22:08:12 © (22998)

 

Az elméleti része :

"kettő db. féklámpa 21W/db  össz 42 Watt ez közel 4 A - es áramot jelent fékezésnél.

Ez az áram a fékgomba kapcsolóérintkezőjén  folyik keresztül .

Gyenge érintkezésnél még nem világítanak a féklámpák.

De viszont a Gyenge érintkezésnél átfolyó kis értékű áram már a relét behúzza ( cca 50 - 100 mA ... milliamper szemben a kb. közel 4 Amerrel.)

 

Gyakorlati része :

( Úgy hogy a biológus rokonom is megértse !:))))

"Öreg rókáktól " >>> Boccccs !:-))))

 

1. Kell egy 12 V - os relé ami minimum 10 - 15 A - es áramot tud békésen kapcsolni !

    No meg néhány saru.

2. A relé egyik kapcsoló érintkezőjére 12 V fix akku feszt biztin keresztül

    rá kell kötni.

3. Az érintkező párjára ( amihez kapcsol ! )  pedig a féklámpákhoz menő pozitív

    vezetékét a fékgombáról rá kell tenni.

4. A relé behúzótekercsének az egyik végét testre kell kötni.........

    A másik végét pedig a fékgombára kell kötni ( kijövő 12 V - ra )..ahonnan le lett

    húzva a féklámpa elmenő vezetéke.( amit ugye előzőleg már a relére tettünk.!?)

    Fékezéskor innen kap 12 V - ot a tekercs >>> erre behúz a relé >>>

    és Ö kapcsolja a 12 V/4 A  - t a   féklámpákra.

 

Így már kisebb érintkezésre is világítanak a lámpák.

 

De ! Mégegyszer !

Szerintem az eredetit kell megtartani mert az jól ki van találva !

Egyszerű...Biztonságos.

Nem hozzáértő szereléssel gondjai lehetnek az amatőr autósnak ! (-:

 

Röviden ennyit a témáról.

 

Sok sikert !

 

Üdv.

L......

 

 

Előzmény: Toroco (22996)