Hi Toroco !
Első körben azt javallom Mindenkinek, hogy ne piszkálja ezt a rendszert. Főleg ne olyan EMBER aki nem sokat ért az elektromossághoz ( áramkörözéshez ! (-: )
Tehát nem igazán villanyász..Villany- Ász ?:)))
A gyárilag kitalált dolgok nagyon egyszerűek és nagyszerűek !
De !
Igaza van kt78 - nak az alábbi hozzászólásban >
kt78 >
2007.09.29 22:08:12 © (22998)
Az elméleti része :
"kettő db. féklámpa 21W/db össz 42 Watt ez közel 4 A - es áramot jelent fékezésnél.
Ez az áram a fékgomba kapcsolóérintkezőjén folyik keresztül .
Gyenge érintkezésnél még nem világítanak a féklámpák.
De viszont a Gyenge érintkezésnél átfolyó kis értékű áram már a relét behúzza ( cca 50 - 100 mA ... milliamper szemben a kb. közel 4 Amerrel.)
Gyakorlati része :
( Úgy hogy a biológus rokonom is megértse !:))))
"Öreg rókáktól " >>> Boccccs !:-))))
1. Kell egy 12 V - os relé ami minimum 10 - 15 A - es áramot tud békésen kapcsolni !
No meg néhány saru.
2. A relé egyik kapcsoló érintkezőjére 12 V fix akku feszt biztin keresztül
rá kell kötni.
3. Az érintkező párjára ( amihez kapcsol ! ) pedig a féklámpákhoz menő pozitív
vezetékét a fékgombáról rá kell tenni.
4. A relé behúzótekercsének az egyik végét testre kell kötni.........
A másik végét pedig a fékgombára kell kötni ( kijövő 12 V - ra )..ahonnan le lett
húzva a féklámpa elmenő vezetéke.( amit ugye előzőleg már a relére tettünk.!?)
Fékezéskor innen kap 12 V - ot a tekercs >>> erre behúz a relé >>>
és Ö kapcsolja a 12 V/4 A - t a féklámpákra.
Így már kisebb érintkezésre is világítanak a lámpák.
De ! Mégegyszer !
Szerintem az eredetit kell megtartani mert az jól ki van találva !
Egyszerű...Biztonságos.
Nem hozzáértő szereléssel gondjai lehetnek az amatőr autósnak ! (-:
Röviden ennyit a témáról.
Sok sikert !
Üdv.
L......