alex_86 Creative Commons License 2007.09.28 0 0 258

Akkor kissé megkésve, de jövön a beszámoló, kárpótlásul teszek képet bőven :) Pontosan 27 darab, úgyhogy VIGYÁZAT! Ezek csaknem másfél évvel ezelőtt készültek (még 2006. májusában) szóval nemtudom mennyire tükrözik a jelenlegi állapotokat...

 

----

 

A gyártelep főberjárata, a vasút a gyárkaputól jobbra tér be a telep területére, egy lépcső vezet fel hozzá...

 

A gyár kapuja, és a vágányzáró sorompó...

Ezek után egy balos ív következik, a vasútvonal felső része rendkívül eldugott, erdős (egyébként gyönyörű) részen vezet, nem hiába, annak idején kiemelt katonai ojjektumnak :) számított...

Egykoron személyforgalom is volt erre, a munkásokat vonattal hozák fel a Berva völgybe! Ez a peron-szerűség is erről árulkodik.

Próbáltuk megfejteni az ehhez vezető feljáró helyét, valószínűleg itt lehetett...

A pálya végig betonaljas, cirill betűs diósgyőri sínmezők vannak benne, nyíltlemezes leerősítéssel.

További képek a felső részről...

...amely eléggé eldugott helyen vezet, így a gyűjtögetők sajnos már akcióba léptek :S Itt még csak a rögzítő csavarok hiányoznak...

.... de beljebb már a sínmezőknek is nyoma veszett :(Tavaly körülbelül 250-300 méternyi sín hiányzott, hogy jelenleg mi a helyzet, azt nem tudom :(

A völgybe leérve már erősen csökken a vonalat körülvevő növényzet, itt már a kisebbség is abbahagyta "áldásos" tevékenységét.

A híd alatt az egykori felnémeti kisvasút vonala vezetett.

Pillantás az OMYA vágányra

Balra az OMYA (2000 körül épült, jelenleg is aktív) iparvágány, jobbra a bervavölgyi.

A kiágazás, a védőcsonkával.

Felnémet felé közeledve még található egy kiágazás, az egykori Ásványbánya rakodóé.

Felnémet bejárati előjelzője...

.. ez pedig a bejárati jelző. A háttérben érkezik a piroska Szilvásvárad felől.

Ez pedig az egykori felnémeti kisvasút felvételi épülete, nem tartozik a témához, de mindenképpen érdemes megemlíteni :)

 

---

 

Még1x elnézést a hosszúságért!

Előzmény: 6osvonal (238)