K.W4rtburg0s Creative Commons License 2007.09.25 0 0 22894
Legmélyebb tiszteletem az Uraknak!:)

 

Előre is elnézést kérek, elég hosszú hozzászólás lesz:.

Sajna elég régen nem jártam itt:(. De most lesz időm ismét. Többekkel egyetemben én is szeretném kihasználni ezt a jó időt. Egy csomó kérdés megfogalmazódott már bennem, csak eddig azért nem kérdeztem meg, mert se időm, se pénzem nem volt rá...Most szerencsére mind2 lesz. Szóval a kérdések:

 

Az első, nagyon fontos dolog, hogy átfordult a kilométer óra…előszörJ

Leírom, eddig miket kellet megcsinálni, illetve kicserélni a kocsin. 78000km volt benne, mikor hozzám került. Ekkor rögtön volt olaj, váltóolaj, benzinszűrő, gyertya, légszűrő, és olajszűrő csere. 87000km.nél ki kellett cserélni a 4 első gömbfejet, mert nekiállt nyikorogni. 88100km-nél volt vezérmű szíj+vízpumpa csere. 91200 nál kicseréltem a gyertyákat 4 ngk-ra+cseréltem gyújtáselosztó fedelet és rotort. 95100 nál ki kellett cserélni az ac-t…csöpögött belőle az olaj. azóta csak olaj és légszűrő volt benne cserélve…ja és generátorékszíj. Szóval azért írtam le a szerviz történetét az autómnak, mert most tél előtt szeretném kicserélni amit kell, megpucolni, lezsírozni…meg amit lehet. A kérdésem az, hogy ti mit cserélnétek, ill csinálnátok/csináltok meg így tél előtt, h 99% ra ne legyen semmi gond?!

PL.:

lajosuur: írtad, hogy leszeded a generátort,és az önindítót is, szétszeded, megpucolod, és okés. Ezt egy magamfajta "halandó" ember is el tudja végezni minden komoylabb műszaki ismeret nélkül?

Pontifex Maximus írta, hogy vett 1,1es polo kábelgarnitúrát…Az gond nélkül jó a warcihoz? Ill vannak még ilyen dolgok, hogy bemegyek a boltba, és mondom h pl polohoz kérek vmit…de titokban tudom, h pontosan jó a warcira is?:)

 

Két gondom is van sajna.

Az egyik, hogy észrevettem, hogy csúszósabb úton, amikor kicsit komolyabbat kell fékezni, akkor a jobb hátsó kerék blokkol, a többi viszont nem. Így egy kicsit elindul a kocsi hátulja…Ami most nem akkora baj, viszont télen nagyon is az lehet…Szerintetek mi lehet a gond?

 

A másik problémám pedig a következő: Pl.: megyek 50el, tudom, h nemsokára kereszteződés lesz…visszarakom 3-ba, had dolgozzon a motorfék…amikor már majdnem ott vagyok a táblánál, akkor kinyomom a kuplungot, h visszarakjam kettőbe, és nagyon ritkán előfordul, h lefullad…de csak ilyenkor, amikor erősebb motorféknél kinyomom a kuplungot. Ugye kettő ilyen autónk van…direkt meghallgattam a másik hangját is…a tapasztalat a következő. Tételezzük fel, hogy 1000 az optimális alapjárat. Ha a „jó” kocsival megyek, akkor úgy néz ki a dolog ha kinyomom a kuplungot motorféknél, hogy 1500ról a fordulat szépen lassan leesik1400-1300-1100 és 1000 szépen beáll. Az enyémnél viszont ez így néz ki 1500-ról hirtelen kb 7-800 ra esik le…itt kicsit szenved, és vagy lefullad, vagy visszahozza 1000re a fordulatot. A számok tájékoztató jellegűek :) Szerintetek?

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv

K.W4rtburg0s