Tóni bácsi Creative Commons License 2007.09.14 0 0 12553

Sziasztok!

 

Cam! miko?!

 

Köszi a szimeringekkel kapcsolatban leírtakat. Addig törtem közben a fejem, míg én is úgy emlékszem, hogy annak idején a Csepelemben a váltó oldali szimering tényleg rugóval a váltó felé volt. Szóval azoknál a mociknál, ahol a forgattyúsház egyik oldali szimeringjével az olajat meg kell tartanunk, így kell berakni!

 

miko?! subaaa!

 

Presszió = nyomás

 

Kompresszió = túlnyomás (a légköri 1bar-hoz viszonyítva)

 

Dekompresszió = nyomáskiegyenlítés, a túlnyomás megszüntetése (visszatérés a légköri 1bar-hoz.)

Gondoljatok a dekompresszorra! Nem vákuumot csinál, hanem kiegyenlítl a nyomást a henger és a külső atmoszférikus légnyomás között! Vagy gondoljatok a mélységi búvárokra, amikor jönnek fel, dekompressziós megállókat kell tartaniuk, hogy a víznyomás kiegyenlítése fokozatosan történjen a felszínen lévő atmoszférikus nyomásra!

 

Depresszió = nyomáscsökkenés a légköri 1bar-hoz viszonyítva, azaz vákuum!!! A motorok forgattyúsházában, vagy hengerében szíváskor ezt kell előállítani, különben a légköri 1bar-os nyomás nem tolja be a betolni valót. :)

 

A szónak természetesen többféle jelentése is van, lásd: "negatív" lelki állapot. A köznyelv inkább ezt az összefüggést ismeri, de én a motorok működésével kapcsolatban ezt anno így tanultam, és használom a mai napig.

 

Üdv: Tóni bácsi