OFF
A motornak műszakilag nem árt, természetesen, de árt a pénztárcádnak, a környezetnek és felesleges.
Ha az olaj megfeketedik, az elsősorban nem attól van, hogy krakkolódott és átalakult a szén valamelyik módosulatává, hanem mert a detergens, diszpergens adalékai a kormot és egyéb szennyeződést lebegtetik, ami pedig az olajszűrő szűréshatára felett van az felakad a szűrőben. Ami pedig átmegy, az nem árt.
Én mértem használt olajokat, a szín és a kenőképesség között nem lehet összefüggést találni, de még az egyszerű Oilcheck műszer, ami a dielektromos együtthatót méri (az olaj szennyeződése, fém tartalma, kopadékok megváltoztatják a dielektromos együtthatót, ami utal az olaj elhasználódására) sem mutatott semmi összefüggést a szín és a dielektromos állandó között. Magyarul, színből nem igazán lehet az olaj állapotát megítélni, maximum esztétikáját.
Az olaj elhasználódása (pl. savasodása a rövid úton használt autók esetén) pedig semmilyen színezést nem visz az olajba, de a kémiai korrózió miatt sokkal problémásabb, mint a megfeketedett, de még kellően bázikus, megfelelő viszkozitású olaj. stb.
Nem akarok vitatkozni ezeken, ráadásul off topik is itt, meggyőzni pedig senkit nem akarok arról, hogy csinálja máshogy, ahogy eddig tette és bevált, ráadásul így érzi magát nyugodtabbnak. Globálisan nézve a dolgot a túl gyakori olajcsere nem kedvező, motorikus oldalról nem ártalmas, de normál üzemi körülményeket feltételezve felesleges.
Még sok dolgot hozzá tudnék fűzni, de ez itt nem fórum arra.
ON