....ami pedig az autószerelők hozzáértését illeti, nagyon rossz tapasztalataim vannak ezzel kapcsolatban. Sokszor foglalkozom képzett autószerelőkkel, oktatásokat, modell bemutatókat tartok nekik és ha bizonyos dolgokra rákérdezek, akkor a többség nem tudja az okát, azért csinálja, mert így látta a mestertől, kikísérletezte és bejött vagy egyszerűen hallott róla valakitől.
Én a magam részéről falnak megyek az olyan hozzáállástól (ha már olajtéma), hogy 15.000 km az olajcsereperiódus, de cseréld le 8-10e km-nél, mert nem árt az neki... és akkor jön az áltudományos hablaty, hogy az olaj a motor lelke, meg hosszú távon meghálája, meg olcsóbb, mint a motorfelújítás.
Még a mai marketing-vezérelt világunkban is műszaki okuk van a gyártóknak a hosszú periódust engedélyezni és még így is beépítenek biztonsági tartalékot, ráadásul az emberek többsége jobb olajat tesz az autójába, mint az indokolt lenne, stb. Nem akarom hosszúlére engedni, de az egyszerű user úgy néz az autószerelőre, hogy az az Isten, az ügyeletes mindenttudok, valójában meg gyakorlottan cserél hengerfej tömítést és az elméleti alapjai itt ki is merülnek.
Őszinte tisztelet a kivételnek, természetesen!