Elvtársak!
Örülök a kérdésnek, mert ez hozzám tartozik! (Mondaná Koltai Robi) :-{)))
Akkor vegyük elő még eccer a sebváltó működését!
Amikor gázt adsz, a három kuplung pofa nekifeszül az indító dobnak, ami a bordásszíjon keresztül forgásba hozza a vezérlő dobot. A váltó a belső áttételen keresztül visszahajt a kimenő tengelyre, amin a vezérlő pofák vannak. Tehát forog a vezérlő dob, forog a kimenő tengely, DE NEM AZONOS FORDULATSZÁMMAL!!! Amikor a kerék fordulatszám megnövekedik úgy 15-20 km/ó körülire, a vezérlő pofák a centrifugális erő hatására nekifeszülnek a vezérlő dobnak, tehát AZONOS FORDULATSZÁM JÖN LÉTRE, azaz bekapcsolódi a második fokozat. A belső áttétel különböző fordulatszáma közötti különbséget a szabadonfutó hivatott kiegyenlíteni.
Namármost akár egy szoros "O" gyűrű, akár a szabadonfutó nem megfelelő működése zavarba hozza a váltót, és nincs második fokozat!!! Már eccer írtam neked, hogy az "O" gyűrűnél azt az állapotot kell elérni, hogy tömítsen, de ne szoruljon!!!
Nem tudom milyen szabadonfutót raktál a mociba, de ha már a rozsda miatt csiszolgatni kellett a tengelyét, a magam részéről csak negatív jelzőkkel tudom illetni! Én nem tettem volna!!! Minden esetre mielőtt szétborítanád a blokkot a szabadonfutó ellenőrzésére, próbálj olyan "O" gyűrűt találni, ami az előbb említett elvárásnak tökéletesen megfelel! CSERÉLD LE AZ OLAJAT A MEGFELELŐ HAJTÓMŰ OLAJRA!!! Ennek a fontosságát is már párszor megbeszéltük!!!
Más: Tegnap tettem egy próbát a megbürütykölt Jikovval, már csak a próba van hátra. Még az is lehet, hogy jó lesz! Amíg viszont nem próbálom ki, nem írom le, hogy milyen - viszonylag egyszerű - megoldást találtam. De ha beválik, lehülyézem magam, amiért hamarabb nem jöttem rá! :-(((
Üdv: Tóni bácsi