hmsoft Creative Commons License 2007.09.12 0 0 284104
Spanyolviasz?
Emlékeztet a MÁV egykor volt Háztól-házig megoldására - kicsivel nagyobb méretekben...


Végülis a horizontális darus megoldás is egy ilyen jellegű elképzelésnek lenne egy eszköze. A konténer+kamion párossal már megbarátkozott júzernek próbálja beadni azt, hogy az A-B közötti kamionos szállítás helyett, az A-B távon belüli C-D között vonattal viszi a konténert, és ettől az áru nem ér célba rosszabb paraméterekkel. Ha emellett egy kicsit még olcsóbb is, akkor a júzer persze hogy azt mondaná, hogy "hávazze', felőlem aztán mehet a konténerem C-D között vonattal, mi közöm hozzá".

Na most, 10 ezer kilométeren át egy cseppet húzós valamit kamionnal vinni (főleg, hogy út se nagyon van), hajóval meg esetenként túl lassú, vagyis marad a vonat, a kis júzer számára is. Ez (pl. Nahodka-Szentpétervár) tehát az egyértelmű eset. Az új RZsD-s kezdeményezésben szereplő 650 kilométeres táv viszont már korántsem egyértelmű. Itt a 16 óra azért vonzó, mert a két nagyváros közötti autóút baromira telített, és eltart még egy darabig, míg az új autópálya megépül. De ha megépül, akkor már nem biztos, hogy ez a szolgáltatás tovább tud majd élni. Szóval egy átlagos fővonal kontra átlagos autópálya esetében a vonatos háztól-házig továbbra sem tűnik nyerőnek, legalábbis a kis fuvaroztatók számára, és mondjuk 1000 km alatti távolságokon.

hm
Előzmény: exmv (284081)