Hello!
mivelhogy majdnem a háború kitöréséig fegyverzeti embargó alatt volt az ország, fejleszteni, gyártani, vásárolni nem lehetett.Lehetett, csak nem volt szabad. :-)
Bussing-Fross pancelgepkocsi: 1918-ban kerult Magyarorszagra (Nemetorszagbol), 2 db, a 30-as evek elejen selejteztek
LKII:1920-21 kozott 14 db erkezett Svedorszagbol, eloszor szetszedve taroltak oket, 1930-tol a RUISK-ban veluk kezdtek a kikepzest.
29.M Vickers pancelgepkocsi: 1928, 2 db (Angliabol)
29.M Crosley pancelgepkocsi: 1928-ban erkezett 2 db alvaz Angliabol (pancel: Diosgyori Allami Gepgyar)
Fiat 3000B: 1931-ben erkezett 5 db
Fiat-Carden-Loyd: 1932, 1 db
CV33: 1935 augusztus 1 db
CV35: 1935-1936: 150 db
Landsverk L60: 1937-ben erkezett bemutatora Svedorszagbol Magyarorszagra
L62: 1937-ben kezdodtek a magyar tesztek (Svedorszagban), kesobb Nimrod neven gyartotta a MAVAG
még a CV-k beszerzése sem volt egyszerű...mást meg pláne nem lehetett.
az embargó megszűnése után teljesen a nulláról indult a hazai katonai jármű, harcjármű, repülő gyártás. először is tervezni és/vagy licenszet venni, gyártás technológiát kidolgozni,...gyártó kapacitást, ipari hátteret teremteni...a semmiből.Szerintem nagy hiba volt, hogy az allam nem erositette meg (me'g joval a Gyori program meghidetese elott) a hazai nehezipart. Teljesen civil teherautok, mezogazdasagi vontatok gyartasanak beinditasaval.
Bel