"Kicsit tévedsz abban, hogy a kenési igényei eltérnek a 5000 körüli és a 10000 körüli fordulatú gépeknek."
Távol álljon tőlem,hogy megsértselek,de még a laikus is tudja,hogy nem mindegy,hogy milyen motorban milyen olajat használunk.
Továbbra is fenntartom azt,hogy egy 10000-es fordulatszámú versenymotor egészen más teljesítményszintű olajat igényel,mint egy 4800-at forgó kis moped motor.
Ahogy azt is fenntartom,hogy egy 14:1 kompressziójú motorban másként zajlanak le az égési folyamatok,teljesen más intenzitással és nagyobb hőfokon,mint egy 6,5:1
kompressziójú babetta motorban. Éppen ezért teljesen más teljesítményszintű olajat igényel az egyik,mint a másik.
Azt is fenntartom továbbá,hogy egy speciálisan versenycélokra kifejlesztett kenőanyag nem feltétlenül felel meg automatikusan a babettákba is.(de még a robogó olajok sem)
"Tudtok mai motort amit 1:50-nél dúsabbra kell karburálni?"
Mi nem "mai motor"-ról beszélünk itt,hanem kereken 35 éves bronz csapszegperselyes konstrukcióról.
"Viszont van példa részterhelésen az automata (adagolós) olajzásúak esetében, hogy 1: 200-at kever...és ez megfelelő, gyári beállítás."
Van olyan,viszont az sem a fentebb említett Csehszlovák gyártmányú moped...