andras100 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6554

Örüljünk, hogy átadták az M7-es egy újabb részét. Örvendetes módon Nagykanizsa az utóbbi, illetve az elkövetkező 1-2 évben jelentős közlekedési fejlesztéseket kapott, illetve fog kapni. Nem kevésbé fontos lesz a Palint és Sáncot elkerülő utak megépítése is ( kormányprogram része mindkettő ).

Az elkerülő utakkal kapcsolatban van egy kérdés, az ottani helybeli, illetve a környéken gyakran járó fórumozókhoz.

 

Egyes egyedül a Térképbankon látható, sehol máshol még nem találkoztam vele, egy délkeleti elkerülő út terve. www.terkepbank.hu, ott ki kell keresni Nagykanizsát.

A tervezett út Miklósfát elhagyva ágazik ki a Csengery útból, elkerüli Ligetvárost, majd a temető, illetve a KÖGÁZ mellett kettéválik. Az egyik fele megy a vasút felé merőlegesen, ott egy új hídra is szükség lesz, majd a mai Levente utcával folytatódik. A másik része jobbra kiágazik a Csónakázó tó felé és a Kaposvári útba megy bele a végén. http://www.terkepbank.hu/show.asp?id=0D185A04-40DE-4E9C-81A6-8783E0B4387D

 

Kérdés az, hogy bárki hallott-e már erről az úttervezetről.

A városnak egyébiránt azért is lenne fontos ez az útvonal, mert a Budapestre menő vasútvonaltól D-re eső városrész az mindössze két útvonalon közelíthető meg : a Csengery utcai sorompónál és a temető melletti hídon keresztül, mely utóbbi csak személykocsikat bír el. Ha a Csengery utcai sorompónál bármi történik, akár valami átépítés, akár baleset, a városrész nagyobb tömegű gépkocsikkal és autóbuszokkal is megközelíthetetlen.

 

Még annyit, hogy egy hét múlva újra átadásnak örülhetünk, aki esetleg nem tudná : M3-as Nyíregyháza. Ezzel az ottaniaknak több évtizedes vágya teljesül. Ezt követően legközelebb ilyen eseményre már csak jövő tavasszal / nyár elején kerül sor, ami talán ismét az M7-es lesz, az utolsó része, ha a letenyei Mura-hidat nem számítjuk, amit reméljük a nyertes horvát vállalkozó már elkezdett építeni.