radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.24 0 0 6546

Érdekesek ezek a közúti 2006-os útadatok.

Annyit látni, hogy Százhalombatta alatt Dunaföldvárig a maximuma az M6-6-os útnak együttvéve 15 ezer jármű/nap.

Ha azt veszem, hogy Monornál a 4-es úton 16 ezer jármű halad naponta, és 2 sávon, míg ott együttvéve 6 sávon.

A 6-os útnak Dunaföldvártól lefelé tényleg nem indokolt az autópálya, sőt még fentebb sem volt az a számokat nézve. Jóformán PÉcs környékén van 30 ezer jármű/napi forgalom.

Ezzel szemben itt csak egy autóút épülne Monornál, és nagyobb forgalom van, mint az M6-6-ososn együttvéve...

 

A számok is alátámasztják, hogy Gyömrőnél a 31-esről jelentősnek mondható forgalom jön át a 4-es elkerülőre. Míg a 31-esen Gyömrőig nő a napi járműszám 11 ezerre, aztán innen 3000 jármű eltűnik. A 4-es elkerülőn meg megdublázódik Monorhoz képest a forgalom.

Az M0-ás megnyitása Ecser felé, szerintem átrendezi ezt a forgalmat is, és a 31-esen fog haladni befelé tovább az M0-ig ez a 3000 jármű, és csak onnan fognak lekanyarodni.

Jól látható, hogy a 405-ösről jönnek be a teherautók a 4-esre, mivel Monornál még csak 1500 teherjármű halad naponta, addig Albertirsánál már 3000 jármű, és a 405-ösön jön 2000 jármű, a 40-esen be Albertirsára meg megyen 400 jármű.

 

Az M3-as az M30-as elágig 18000 járműt visz naponta. Budapesten még 79 ezer jármű van, Hatvannál már fele csak. A Polgárdi lehajtónál 10 ezer jármű, aztán Görbeházánál már csak 5000 jármű/nap.

Mennyire érdekes, egy 2*2 sávos út elején még 79 ezer jármű megyen, a végén meg csak közel 20-ada 5000 jármű.

 

Ebből is látni, hogy értelmesebb lett volna az M3-ason is Gyöngyösig 2*3 sávra bővíteni, és Polgártól meg csak 2*1 sávon elvinni tovább Nyír és Debrecen felé.