radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.22 0 0 6460

Pont akartam kérdezni, hogy mi ez a sehová nem vezető átkötés Badacsonytördemic és Nemesgulács között, de akkor most már értem.

 

Ha már témánál vagyunk, mint írtam Csévharasztról mentünk Badacsonytördemicre, poda szombaton 3 óra 45 perc alatt, vissza ma 3 óra 30 perc alatt, ami a 263 km-es útra 75 km/h átlag. Badacsonytördemic-Tapolca-Veszprém 1 óra, 8-ason tovább Székesfehérváron keresztül az M7-ig 30 perc, majd innen a 62-esen Dunaújváros 30 perc, itt át az M8-as Pentele hídon, majd az 51-esen fel Tassig, és tovább Kunszentmiklós-Kunpeszér-Tatárszentgyörgy-Örkény-5-ös út-Újhartyán-405-ös Nyáregyháza útvonalon 1 óra 30 perc volt az út.

 

Ami a lényeg, hogy mind oda, mind vissza totál üres volt az egész út. A 62-es főút meglepetésre nulla forgalom volt rajta.

 

A Veszprém-Székesfehérvár között a Várpalota egy nagy kérdés, hogy miért nincs elkerülő, sőt miért nem a No 1 útépítési programban van benne. Pont a 8-as út jellemzi jól a hazai kőzútfejlesztési stratégiát. Építgetünk csak, a pénz megy, de lényegében semmit nem haladunk előre, mert lasítók továbbra is vannak.

A 2x2 sávososn 100-al csak a régi szakaszon a 72-es úttól Várpalotáig lehet menni (MOL kútig!), Hajsmáskéri elág 80-as, Öskünél viszont nincs korlátozás. A Várpalota-Székesfehérvár szakaszon az inotai erőmű után a Csór nyugati csp-ig lehet csak 100-al menni. A csóri csp-k 70-esek, szintbeliek.

Székesfehérvárnál bosszantó a Feketehegyi lakott terület, ahol kerékpárút, és csak az egyik odalon vannak házak, így egy 60-70-es tábla nagyon dukálna ide, bár így ha van radar, lehet kaszálni, mert senki nem megy 50-el.

Az útviszonyok Dunántúlon katasztrófálisak. A 62-es nagyon rossz, a 84-es sem különb, a 87-es is ugyan úgy rossz, sőt a 87-es Rum-Szombathely között olyan mint az ökörhugyozás, a nagy síkvidéki részen.

De ami tetszett, hogy a 84-es a 71-es csptől a 8-as csp-ig nem falijárós, jó tempóban lehet haladni. A 8-as innen a 87-es csp-ig is jó, új burkolat majdnem a Kámig. Ami tetszett, hogy mindkét irányba van "kamion előző" szakasz, mert a lankák miatt nem igen mondanám kapaszkodó sávnak.

 

A szombathelyi körgyűrű meg nagyon káosz. Iszonyat tábladzsungel az egész, szintbeni csp-os körforgalommal. A 87-esen jöttünk be, és mentünk fel a 89-es felé a gencsapáti csp-ig, és ha jól számoltam 7 körforgalmon kell átmenni. Láttam olyat, aki a szembeforgalomba ment bele a 86-87/89 különszintű csp-ben, aztán ledudálták, és észbekapott.

Badacsonytördemicről Hévizre is mentünk pár alkalommal, a 71-es elkerülő Keszthelynél is elég kacifántos.

 

Összeségében nagyon jó tempóban tudtunk mindenfelé közlekedni, kellemesebb is volt, mint itt Budapest közelében.

Előzmény: Törölt nick (6424)