Akkor tegyük tisztába: te eredetileg a harmadik körút két végén építendő két újabb hídról beszéltél, mi meg egyről, ami a második, azaz a nevemet viselő Nagykörút :-) déli végét zárná be és tervbe is van véve, igaz nem a közeli jövőben.
A másik: jelenleg van qrvanagy tranzit a városon keresztül (a Bertalan hídon), a helyi forgalom pedig elég jelentősen terheli a Belvárosi hidat és a Belvárost, a villamospályák állapota városszerte kriminális.
Az M43-at megépítik, ez a tranzitot megoldja. Emellé van még ez a huszonmilliárd, amit így költhetnénk még egy hídra, vagy a tömegközlekedés fejlesztésére.
Ha az előbbit választjuk, akkor ugyan szebb lesz a térkép, és Újszegedről könnyebb lesz eljutni a város déli része felé és viszont, de a városi forgalom a továbbra is gatya villamosok helyett kocsival fog bonyolódni a központ felé.
Ha az utóbbit, akkor meg megteremtődik a színvonalas tömegközlekedés a belváros felé és szépen el lehet kezdeni a forgalomkorlátozást, eközben megtervezik a déli hidat (arra megvan a forrás a mostani időszaki pénzekben is) és a következő uniós költségvetési ciklusban megépítik, utána lezárható a Belvárosi híd.
Utóbbi nekem valahogy logikusabbnak tűnik, biztos ezért is csinálják így.
"hatékonyabb helykihasználás..."
Ehhez csak annyit, hogy ha pl. a nemtomhány szegedi oldali bevásárlóközpontból egyet újszegedre építettek volna, akkor híd nélkül is mindjárt jobb lett volna a helykihasználás és kevesebben mennének át a hidakon.